ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ممنوعیت استفاده از موبایل
تکنولوژی

یک سال زندان برای کار با موبایل؛ لایحه جنجالی استفاده نوجوانان از گوشی را ممنوع می‌کند

سنای آمریکا ماه گذشته سن مجاز خرید سیگار را به ۲۱ سال افزایش داد و حالا در سنای یکی از ایالت های این کشور لایحه مشابهی برای استفاده از موبایل ارائه شده است. [digipullqoute place="left"]جریمه‌ای ۱۰۰۰ ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

سنای آمریکا ماه گذشته سن مجاز خرید سیگار را به ۲۱ سال افزایش داد و حالا در سنای یکی از ایالت های این کشور لایحه مشابهی برای استفاده از موبایل ارائه شده است.

جریمه‌ای ۱۰۰۰ دلاری و یکسال زندان برای خاطیان در نظر گرفته شده

سناتور «جان راجرز»، از حزب دموکرات لایحه ای را در سنای ایالتی «ورمونت» مطرح کرده که خرید یا استفاده از گوشی هوشمند را برای افراد زیر ۲۱ سال ممنوع می کند.

راجرز دلایل مطرح کردن این لایحه عجیب را سوءاستفاده از گوشی برای زورگویی و تصادف مکرر به خاطر کار با گوشی حین رانندگی اعلام کرده:

یکی از اصلی ترین دلایل مرگ و میر نوجوانان در آمریکا استفاده از گوشی حین رانندگی است. همچنین جوانان به صورت مکرر از موبایل برای تهدید دیگران و زورگویی استفاده می کنند؛ اعمالی که در موارد متعددی از خودکشی ها نقش داشته اند.

ممنوعیت استفاده از موبایل

بر اساس این لایحه اگر حداقل سن برای اعمالی مانند استعمال دخانیات، حمل سلاح و خرید مشروبات الکلی ۲۱ سال است، باید قوانین مشابهی را هم در مورد بکارگیری موبایل در نظر گرفت. لایحه مذکور پیشنهاد کرده که در صورت تخطی افراد زیر ۲۱ سال از این قانون تا یکسال زندان و جریمه ای ۱۰۰۰ دلاری برای آنها در نظر گرفته شود.

راجرز در حالی خواستار ممنوعیت استفاده از موبایل توسط جوانان شده که یکی از حامیان سرسخت آزادی سلاح است. هدف وی از مطرح کردن این لایحه اثبات این تفکر است که سلاح و موبایل هردو خطرات و مزایایی دارند و نباید به خاطر چند مورد تیراندازی حق حمل سلاح از شهروندان سلب شود. این لایحه هنوز به رای گیری گذاشته شده اما نمایندگان چندین منطقه با آن مخالفت کرده اند.

cnn
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی