ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ناسا
علمی

یک ایرانی در نوبت سفر به ماه؛ ناسا ۱۳ فضانورد پروژه آرتمیس را معرفی کرد

جدیدترین کلاس فضانوردان ناسا پس از گذراندن ۲ سال آموزش، رسما به عنوان فضانورد این سازمان معرفی شدند. این گروه ۱۳ نفری که یکی از اعضای آن خانم یاسمین مقبلی (فضانورد ایرانی-آمریکایی) نام دارد، به ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۱ دی ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

جدیدترین کلاس فضانوردان ناسا پس از گذراندن ۲ سال آموزش، رسما به عنوان فضانورد این سازمان معرفی شدند. این گروه ۱۳ نفری که یکی از اعضای آن خانم یاسمین مقبلی (فضانورد ایرانی-آمریکایی) نام دارد، به عنوان نسل اول پروژه آرتمیس معرفی شده‌اند.

گروه ترتل (Turtle) از سال ۲۰۱۷ و متشکل از ۷ مرد و ۶ زن از بین ۱۸۳۰۰ نفر انتخاب شده که آژانس فضایی کانادا دو نفر آن‌ها و ۱۱ نفر بقیه توسط ناسا برگزیده شده بودند. معیارهای ناسا برای انتخاب این فضانوردان نیز سخت‌گیرانه بوده و نمرات آن‌ها در دروس علوم و مهندسی و حتی توانایی‌های خلبانی آن‌ها را نیز شامل می‌شده است. لازم به ذکر است برنامه اصلی استخدام فضانوردان، در سال ۲۰۱۶ شروع شده بود.

جیم بردینستاین (Jim Bridenstine) مدیر ناسا در مراسم اهدای نشان فضانوردی به گروه ترتل گفته است:

این گروه معرف اولین نسل از فضانوردان پروژه آرتمیس ناسا هستند. علاقه دارم یک بار دیگر این را تکرار کنم که این گروه، نسل آرتمیس هستند.

ناسا
گروه ترتل و خانم یاسمین مقبلی در وسط

پس از دریافت نشان فضانوردی در مقر اصلی ناسا در هیوستون آمریکا، گروه ترتل باید منتظر اولین ماموریت خود باشند. البته این ماموریت‌ها ممکن است سال‌ها طول بکشد. یکی از ماموریت‌های آن‌ها می‌تواند فرستاده شدن به ایستگاه فضایی توسط شاتل‌های فضایی بوئینگ و کمپانی اسپیس ایکس باشد. همچنین ارسال این گروه به ماه نیز یکی دیگر از احتمالات است.

با این حال مهم‌ترین و اصلی‌ترین ماموریت این گروه، پروژه آرتمیس است. پروژه آرتمیس ناسا، مربوط به ارسال اولین فضانوردن زن به کره ماه برای اولین بار پس از سال ۱۹۶۹ است. بر اساس گفته‌های ناسا این پروژه تا سال ۲۰۲۴ اجرایی شده و احتمالا از فضانوردان گروه ترتل یا کلاس ۲۰۱۷ در آن حضور داشته باشد. (امیدواریم خانم یاسمین مقبلی یکی از آن‌ها باشد).

بسیاری از فضانوردان نیز این موفقیت را به گروه ترتل تبریک گفته‌اند و بسیاری نیز اعلام کرده‌اند که دیدن کره زمین برای اولین بار از فضا برای آن‌ها بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سعید
    سعید | ۲۲ دی ۱۳۹۸

    درود بر این افراد افرادی که فقط به فکر پیشبرد پیشرفت بشر هستن

  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲۱ دی ۱۳۹۸

    خوب این یارو که آمریکایی هستش

مطالب پیشنهادی