ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

تکمیل خودکار فرم‌ها در اندروید به تایید هویت بیومتریک مشروط می‌شود

یکی از قابلیت های مفید گوگل کروم امکان تکمیل خودکار فرم ها (Autofill) است که از اندروید ۸ به سیستم عامل موبایل این شرکت هم آمد. این ویژگی های علی رغم کمک به پر کردن ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۲ دی ۱۳۹۸ | ۱۶:۵۷

یکی از قابلیت های مفید گوگل کروم امکان تکمیل خودکار فرم ها (Autofill) است که از اندروید ۸ به سیستم عامل موبایل این شرکت هم آمد. این ویژگی های علی رغم کمک به پر کردن سریع فرم ها نگرانی هایی امنیتی هم داشت و حالا نشانه هایی از رفع آنها در نسخه بعدی دیده شده است.

Autofill با ذخیره داده های پر کاربردی مثل نام، آدرس، شماره کارت اعتباری و جزییات دیگر کاربر را از دست وارد کردن مکرر آنها در فرم های مختلف راحت می کرد، بدین صورت که حین پرکردن فرم، اطلاعات به صورت کادری نمایش داده می شود و کافی است روی آن کلیک کنید. با این حال بزرگترین مشکل Autofill این است که تمامی افرادی که به گوشی یا مرورگر کروم شما دسترسی دارند، می توانند با استفاده اطلاعات شما به آسانی وارد سایت ها شده یا فرم ها را پر کنند.

طبیعتا گوگل از این مشکل آگاه است و آنطور که توسعه دهندگان در xda می گویند در حال آزمایش قابلیتی است که دسترسی به اطلاعات Autofill را به تایید هویت بیومتریک مشروط می کند. این فرایند به کمک BiometricPrompt API میسر شده و در صورت پیاده سازی آن در سیستم عامل اندروید کاربر قبل از دسترسی به اطلاعات Autofill باید هویت خود را از طریق یکی از روش های اسکن قرنیه، اثر انگشت یا تشخیص چهره ثابت کند.

تکمیل خودکار فرم ها

اسکرین شات فوق مربوط به نسخه بعدی تنظیمات Autofill در اندروید است و همانطور که می بینید امکان فعال سازی اسکن بیومتریک قبل از نمایش فیلدهای تکمیل خودکار را به کاربر می دهد. این ویژگی هنوز در حال سپری کردن مراحل آزمایشی است و معلوم نیست گوگل کی آنرا در دسترس همه کاربران قرار خواهد داد اما بعید نیست با به‌روزرسانی بعدی سرویس‌های گوگل پلی از راه برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی