ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

ربات ۸۲ متری اپل در ۳ دقیقه آیفون را اوراق می‌کند

اپل سال ۲۰۱۸ از ربات دمونتاژ یا جداساز آیفون به نام دیزی رونمایی کرد. هدف از ساخت این ربات بازیابی مواد با ارزش از گوشی‌های از رده خارج کمپانی اپل بود. علاوه بر این، کمپانی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۲ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

اپل سال ۲۰۱۸ از ربات دمونتاژ یا جداساز آیفون به نام دیزی رونمایی کرد. هدف از ساخت این ربات بازیابی مواد با ارزش از گوشی‌های از رده خارج کمپانی اپل بود. علاوه بر این، کمپانی کوپرتینویی در نظر دارد تا برای ساخت آیفون و دیگر محصولات خود دست به دامان معدن‌کاری نشود و تمامی مواد لازم برای ساخت محصولات را از طریق بازیافت تامین کند.

اخیرا معاون سیاست‌ها، روابط اجتماعی و محیط زیست اپل به نام لیسا جکسون (Lisa Jackson) در این رابطه با خبرگزاری رویترز مصاحبه‌ای انجام داده و از آینده این کمپانی در رابطه با سیاست‌های بازیافتی و محیط‌زیستی این کمپانی گفته است. او می‌گوید که هدف فعلی ربات دیزی، تعمدا برای دمونتاژ آیفون برنامه ریزی شده است. دلیل آن هم محبوبیت بالای گوشی‌های این کمپانی آمریکایی و همچنین تعداد بالای فروش آن‌هاست که می‌توان بیشترین میزان مواد معدنی را از آن‌ها استخراج کرد.

اپل

اما اگر نحوه کار دیزی برایتان یک سوال است، جکسون آن را این گونه توصیف می‌کند:

دیزی کلا ۸۲ متر طول دارد و طی ۴ مرحله، باتری آیفون را به کمک کاهش دما تا -۸۰ درجه از آن جدا می کند. پس از آن نوبت به خارج کردن ماژول‌ها، پیچ‌ها و همچنین موتور هپتیک است. پس از این که اجزای آیفون جدا شد، به بخش بازیافت فرستاده می‌شوند تا مواد معدنی آن اخراج شود. دیزی می‌تواند در هر ساعت حدود ۲۰۰ آیفون را دمونتاژ کند.

اپل همچنین در نظر دارد تکنولوژی ربات دیزی را با دیگر شرکت‌ها و حتی کمپانی‌های ماشین برقی به اشتراک بگذارد. با این حال هنوز معلوم نیست که این اتفاق بیفتد یا خیر، اما می‌تواند هدف اپل در بازیافت را به خوبی به نمایش در بیاورد. جکسون همچنین می‌گوید:

اپل در نظر ندارد تا با کمپانی‌هایی که معدن‌کاری می‌کنند، رقابت کند. معدن‌کاران نباید از هیچ اقدام اپل بترسند.

اپل

البته مدیران صنعت معدن‌کاری عقیده دارند که شاید نتوانند راه اپل را دنبال کنند و حتی این شک و تردید وجود دارد که حتی این کمپانی هم نتواند تمام مواد معدنی آیفون را استخراج کند. مدیر سایت معروف iFixit می‌گوید:

غرور آن‌ها ممکن است این طور نشان دهد که می‌توانند تمام مواد معدنی را استخراج کنند، ولی در عمل این گونه نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی