ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جواز استخراج رمز ارز کشور
تکنولوژی

نخستین مجوز استخراج رمز ارز کشور در آذربایجان‌ غربی صادر شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اعلام کرد نخستین مجوز استخراج «رمز ارز» کشور در این استان صادر شده است و به زودی از آن بهره‌برداری خواهد شد. «غلامرضا بابایی» در گفتگو با ایرنا ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۲ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اعلام کرد نخستین مجوز استخراج «رمز ارز» کشور در این استان صادر شده است و به زودی از آن بهره‌برداری خواهد شد.

«غلامرضا بابایی» در گفتگو با ایرنا اعلام کرده که سازمان صمت آذربایجان غربی با آماده‌سازی زمینه صدور مجوزهای صنعتی رمز ارزها، خدمات تخصصی و کارشناسی نیز در این زمینه به متقاضیان ارائه کرده‌است: «سرمایه‌گذاری ثابت در نظر گرفته‌شده برای این طرح ۱۷۰ هزار یورو معادل ۲۵ میلیارد ریال بوده و قرار است این طرح در یکی از شهرک‌های صنعتی استان راه‌اندازی شود.»

جواز استخراج رمز ارز کشور

بابایی گفته که با توجه به اهمیت رمزارزهای دیجیتالی در دنیا و سوق فضای کسب و کار در فضای مجازی به این سمت، صدور مجوز استخراج رمز ارز در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است. به گفته او استقبال جهانی از این نوع رمز ارزها باعث شده که ایران نیز آنها را مورد اقبال خود قرار دهد: «امیدوارم با همراهی بخش خصوصی مجوزهای دیگری در این بخش صادر شود.»

گفتنیست هیات وزیران در ششم مرداد با استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده به عنوان یک فعالیت صنعتی و با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کرد. بر اساس این موضوع، اعلام شده که حتی استخراج رمز ارز خانگی نیز نیاز به مجوزهای قانونی دارد. همچنین اعلام شد که «استفاده از رمزارزها صرفاً با قبول مسئولیت خطرپذیری (ریسک) از سوی متعاملین صورت می گیرد و مشمول حمایت و ضمانت دولت و نظام بانکی نبوده و استفاده از آن در مبادلات داخل کشور مجاز نیست.»

جواز استخراج رمز ارز کشور

در آیین‌نامه دولت تاکید شده که مصرف برق و گاز برای استخراج رمزارزها (ماینینگ) در ساعات و زمان اوج مصرف ممنوع است و قرار بر این شده تا وزارت نیرو ضمن ابلاغ ساعات پیک مصرف، کنتورهای هوشمندی در این مناطق تعبیه کند. همچنین تاکید شده که «استفاده از انشعاب برق و گاز جهت استخراج رمزارزها (ماینینگ) صرفاً با ارایه مجوزهای تعیین‌شده در این تصویب‌نامه مجاز است و هر گونه استفاده از انشعاب برق و گاز مصرف خانگی، عمومی، کشاورزی، صنعتی و سایر مصارف برای استخراج رمزارزها (ماینینگ) ممنوع است

رویکرد جدید وزارت صمت با توجه به اینکه تا چندی پیش برخی از مراکز استخراج رمز را پلمب می‌کرد، رویکرد تازه‌ای است و پیش بینی می‌شود که با توجه به افزایش تحریم‌ها و راهکاری که رمزارزها برای دور زدن این تحریم‌های اقتصادی ایجاد می‌کنند، این رویکرد ادامه پیدا کند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی