ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واقعیت افزوده
تکنولوژی

واقعیت افزوده بیش از ۴ میلیارد دلار به اقتصاد امارات کمک خواهد کرد

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی دو تکنولوژی پرکاربردی هستند که دولت امارات متحده عربی، سرمایه‌گذاری هدف‌داری روی آن‌ها انجام داده است. از همین رو دولت این کشور انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰، بالغ بر یک ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۲ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی دو تکنولوژی پرکاربردی هستند که دولت امارات متحده عربی، سرمایه‌گذاری هدف‌داری روی آن‌ها انجام داده است. از همین رو دولت این کشور انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰، بالغ بر یک درصد از این طریق به تولیدات ناخالص ملی خود بیفزاید.

در ابتدا شاید رقم یک درصد چندان چشمگیر نباشد، ولی با کمی حساب و کتاب می‌توان متوجه شده که این عدد، حدود ۴.۱ میلیارد دلار می‌شود که تنها قرار است از راه بهره‌برداری از تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) بدست بیاید. بر اساس گزارش‌های شرکت PwC خاورمیانه، بخش زیادی از اقتصاد امارات متحد عربی به کمک درآمد‌های حاصل از AR (حدود ۲.۸ میلیارد دلار) و VR (حدود ۱.۳ میلیارد دلار) تامین خواهد شد.

واقعیت افزوده

از همه مهمتر این است که این تکنولوژی برای تمامی صنایع مفید است. برای مثال بیش از همه ارائه‌دهندگان خدمات درمانی و بخش فروش از آن بهره خواهند برد و این کشور امیدوار است ۴۰ هزار شغل جدید از این طریق ایجاد کند. مدیر بخش دیجیتال PwC خاورمیانه می‌گوید:

هیچ جای دیگری بهتر از امارات متحده عربی برای نوآوری و تغییرات مناسب نیست. با به بلوغ رسیدن تکنولوژی AR و VR، انتظار داریم که هر دوی این تکنولوژی‌ها به صورت محسوسی روی اقتصاد این کشور تاثیر بگذارند. این تکنولوژی‌ها به ما اجازه می‌دهد تا به سادگی از نسل فعلی به فرآیندهای تاثیرگذارتر منتقل شویم.

واقعیت افزوده

با این حال این تکنولوژی‌ها صرفا بر اقتصاد امارات متحده عربی تاثیر نمی‌گذارد. تکنولوژی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی بیش از ۱.۵ تریلیون دلار از اقتصاد جهانی را تا سال ۲۰۳۰ به خود اختصاص خواهد داد. البته انتظار می‌رود تکنولوژی واقعیت مجازی سهم بیشتری از رشد اقتصادی جهانی تا سال ۲۰۳۰ را به خود اختصاص دهد. پیش‌بینی می‌شود این رقم در حدود یک تریلیون دلار باشد.

همچنین استفاده از این دو تکنولوژی در بخش خدمات درمانی و فروش در حدود ۳۵۰.۹ میلیارد دلار و بخش مصارف خانگی ۲۰۴ میلیارد دلار به تولیدات ناخالص ملی جهانی اضافه خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی