ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تداوم سلطه اپل بر بازار هدفون کاملا بی‌سیم؛ شیائومی و سامسونگ در رده‌های بعد

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics اپل با سهم بالای ۵۰ درصدی از بازار هدفون کاملا بی سیم، کماکان بر این بازار تسلط دارد و در رتبه های بعدی هم شیائومی و سامسونگ قرار گرفته ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ دی ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics اپل با سهم بالای ۵۰ درصدی از بازار هدفون کاملا بی سیم، کماکان بر این بازار تسلط دارد و در رتبه های بعدی هم شیائومی و سامسونگ قرار گرفته اند.

اپل از سال ۲۰۱۶ و با عرضه نسل اول ایرپاد به این بازار گام نهاده و از آن زمان توانسته نظر میلیون ها مشتری را در سراسر جهان به این هدفون های بی سیم جلب کند. موقعیت این شرکت چنان محکم است که ظاهرا تا چند سال دیگر هم هیچ شرکتی نمی تواند آنها را به چالش بکشد. «کن هنری»، مدیر Strategy Analytics در این باره می گوید:

ایرپاد از نظر حجم فروش و حاشیه سود حرف اول را در بازار هدفون بی سیم می زند و انتظار می رود تا اواسط دهه پیش رو نیز بازار در قبضه این شرکت بماند.

برآوردهای موسسه نشان می دهد درآمد ناشی از فروش هدفون کاملا بی سیم در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته که ۷۱ درصد آن مستقیما به جیب کوپرتینویی ها رفته است. محققان این شرکت پیش بینی کرده اند که تا سال ۲۰۲۴ ارزش بازار مذکور به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

سهم هر یک از شرکت های شیائومی و سامسونگ به عنوان دومین و سومین عرضه کننده هدفون کاملا بی سیم به ۱۰ درصد هم نمی رسد که از اختلاف چشمگیر آنها با رتبه اول حکایت دارد. قرار گرفتن کمپانی نسبتا نوپای شیائومی در رتبه دوم مدیون یکی از محصولات آنها به نام ردمی ایرداتز است که به خاطر قیمت مقرون به صرفه مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است. در واقع اگر سامسونگ، سونی و jbl هم چنین سیاستی را در پیش می گرفتند حالا سهمی بیشتری را از این کیک از آن خود کرده بودند.

کارشناسان بر این باورند ارائه قابلیت های بلوتوثی جدید به لطف LE Audio محبوبیت این نوع هدفون را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

 

تماشا کنید: جعبه گشایی و نگاه نزدیک دیجیاتو: اپل ایرپاد پرو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۳ دی ۱۳۹۸

    فرض کن شیائومی یه هندزفری بیسیم رو ۲۰ دلار میده،نهایتا سه چهار دلار سود کنه توش،اپل۱۶۰دلار میده،حداقل ۱۱۰ یا۱۲۰ دلار سود میکنه توش،یعنی هر یک جفت هندزفری ک میفروشه چهل برابر شبائومی سود میکنه،سامسونگ هم دست کمی از اول نداره،برا همین با اینک فروشش کمتره سود بیشتری می‌بره

    • Mr. Saxobeat
      Mr. Saxobeat | ۲۳ دی ۱۳۹۸

      حرفتو قبول دارم ها .
      فقط این مقدار سودی که اشاری کردی توی مخیله ام نمیگنجه .منبع حرفتون چیه ؟لینکشو میدی؟

      • Amir_Safari
        Amir_Safari | ۲۳ دی ۱۳۹۸

        تعدادی مقاله دیدم ک اشاره میکنه هزینه ساخت ایرپاد۳۰ یا۴۰ دلاره،از اونجایی ک کیفیتش هم آنچنان بالا نیست این هزینه معقوله،و اینک اپل هزینه تحقیق و توسعه آنچنانی هم نداره ک بگیم سودش رو کم میکنه،درامدش ده برابر شرکت هایی مثل سامسونگ و هواویه ولی تحقیق و توسعش کمتره

        • Amin@Chy
          Amin@Chy | ۲۳ دی ۱۳۹۸

          شما از ایرپاد استفاده کردین که میگین کیفیتش آنچنان نیست درسته قابل تعمیر نیست اما از گلکسی بادز بهتره البته فقط مکالمه تفاوت زیادی داره که قابل چشم پوشیه البته درسته که ایرپاد در واقع همون طراحی قبلی اپل رو داره ولی این فقط ظاهره و برای قرار دادن باطری و.... تحقیق و توسعه تقریبا بالایی نیاز داره

مطالب پیشنهادی