ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۷ فردا پایان می‌یابد؛ امنیت میلیون‌ها کاربر در خطر

مایکروسافت فردا پشتیبانی از ویندوز ۷ را خاتمه می دهد و کاربران این سیستم دیگر قادر به دریافت به‌روزرسانی های امنیتی یا کاربردی نخواهند بود. ویندوز ۷ یک دهه پس از معرفی کماکان یکی از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ دی ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

مایکروسافت فردا پشتیبانی از ویندوز ۷ را خاتمه می دهد و کاربران این سیستم دیگر قادر به دریافت به‌روزرسانی های امنیتی یا کاربردی نخواهند بود.

ویندوز ۷ یک دهه پس از معرفی کماکان یکی از محبوبترین سیستم عامل های دنیا است و بسیاری از کاربران به دلایل مختلف هنوز به ویندوز ۱۰ روی نیاورده اند. با این وجود مایکروسافت اعلام کرده بعد از ۱۴ ژانویه یا ۲۴ دی پشتیبانی فنی، به‌روزرسانی نرم افزاری، پچ های امنیتی یا اصلاحیه ها برای این OS منتشر نخواهد شد:

ارائه خدمات به کاربران ویندوز ۷ پس از یک دهه و از ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ متوقف خواهد شد. هرچند همچنان امکان استفاده از این سیستم عامل را دارید اما بدون آپدیت های امنیتی ریسک آلوده شدن به بدافزار و ویروس بسیار بالا خواهد بود.

پشتیبانی از ویندوز ۷

این کمپانی با اشاره به ریسک های امنیتی به کاربران توصیه کرده ویندوز ۱۰ را روی سیستم های خود نصب کنند. البته این توصیه چندان جای تعجبی ندارد چرا که این سیستم عامل مدرن به لطف برخوردار بودن از آنتی ویروس، فایروال، حفاظت در برابر خطرات اینترنتی و غیره، امن ترین نسخه ویندوزی است که تا کنون از سوی کمپانی ردموندی ارائه شده است.

تنها مشکل کاربران احتمالا به هزینه بالای خرید ویندوز ۱۰ برمی گردد که برای نسخه خانگی ۱۱۹.۹ یورو و برای نسخه پرو ۲۱۹.۹ دلار هزینه روی دست آنها می گذارد. از طرف دیگر این شرکت اعلام کرده که هرچند جدیدترین OS آنها روی سیستم های قدیمی اجرا می شود اما بهتر است کاربران دست به چنین کاری نزنند.

در صورتی که قصد دل کندن از ویندوز ۷ را ندارید می توانید با پرداخت هزینه ای سالیانه برای هر سیستم تا سال ۲۰۲۳ خدمات مایکروسافت را برای خود تمدید کنید. راهکار دیگر هم این است که به کلی قید ویندوز را زده و به استفاده از لینوکس و macOS روی بیاورید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی
    علی | ۲۶ دی ۱۳۹۸

    باید مایکروسافت همان ابتدای فروش محصولاتش، طول دوره پشتیبانی اش را هم مشخص کند.

مطالب پیشنهادی