ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارتش آمریکا
تکنولوژی

سربازان جدید آمریکا در خاورمیانه از داشتن موبایل و لپتاپ شخصی منع شدند

بر اساس قانون جدیدی که ارتش آمریکا وضع کرده است، سربازان که تازه راهی خاورمیانه می‌شوند، نمی‌توانند دستگاه‌های شخصی خود را به مراکز نظامی این منطقه بیاورند. این قانون به دلیل ناامن بودن این منطقه ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۳ دی ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

بر اساس قانون جدیدی که ارتش آمریکا وضع کرده است، سربازان که تازه راهی خاورمیانه می‌شوند، نمی‌توانند دستگاه‌های شخصی خود را به مراکز نظامی این منطقه بیاورند. این قانون به دلیل ناامن بودن این منطقه از نظر امنیت سایبری اجرایی شده است.

از همین رو چندی پیش خبرنگار رسمی CNN در پنتاگون، به نقل از سرلشکر جیمز مینگوس (Maj. Gen. James Mingus) عنوان کرد که سربازان گردان هوایی ۸۲ این کشور، اجازه ندارند دستگاه‌های شخصی خود مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های خود را به خطوط مقدم در منطقه خاورمیانه بیاورند. دلیل اصلی آن هم امنیت عملیاتی پایین عنوان شده که ممکن است سربازان و ماموریت‌های نظامی را در خطر بیندازد و آن‌ها را افشا کند.

علاوه بر این علت، چندین مورد دیگر نیز مطرح شده است که مشاوران ارتش آمریکا اعتقاد دارند اطلاعات حیاتی از عملیات‌های نظامی را در اختیار کشورهای متخاصم قرار خواهند داد. در ادامه با هم این موارد را بررسی می‌کنیم.

شبکه‌های اجتماعی

ارتش آمریکا

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که برای وضع این قانون مطرح شده است، استفاده نادرست سربازان از شبکه‌های اجتماعی است. یکی از سربازان کهنه‌کار ارتش آمریکا که اکنون در یکی از شرکت‌های خصوصی حوزه امنیت سایبری فعالیت می‌کند، می‌گوید:

مشکل اصلی اینجاست که هکرها می‌توانند به کمک پست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می شود، موقعیت مکانی سرباز یا گردان آن را پیدا کنند. این کار بیشتر از طریق بررسی موقعیت مکانی عکس‌ها صورت می‌گیرد. بر اساس تجربه من، به کمک این داده‌ها می‌توان زمان رسیدن ناوگان‌های آمریکا را از پیش فهمید.

بدافزارها و باج‌افزارها

ارتش آمریکا

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است گریبان سربازان آمریکایی را بگیرید و ارتش این کشور را به خطر بیندازد، باج‌افزارها، بدافزارها، برنامه‌های مخرب و حتی دزدی فیزیکی دستگاه‌هاست. یکی از مهم‌ترین خطرات، پدیده‌ای به نام «کت فیشینگ» است. این پدیده این گونه بوده که شخصی با درست کردن هویت جعلی به خصوص در سایت‌های دوست‌یابی، شخص مورد نظر را وادار به پرداخت مبالغ یا اطلاعت خصوصی می‌کند.

این کار به هکرها کمک می‌کند تا با ساخت هویت جعلی، سربازانی که در اوقات فراغت خود مشغول گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی هستند را وادار به نصب بدافزارها کرده و از این طریق اطلاعات خصوصی آن‌ها را استخراج کنند. این موارد پیش از این هم اتفاق افتاده و یکی از سربازان این کشور با قرار گذاشتن با یکی از این هویت‌های جعلی، خود را به کشتن داد.

ردیابی موقعیت‌مکانی سربازان

ارتش آمریکا

یکی دیگر از معضلات فعال بودن سربازان در شبکه‌های مجازی، ردیابی آن‌ها به کمک داده‌های موقعیت‌یابی گوشی‌های هوشمند است.شرکت‌های مشاور ارتش آمریکا اخطار داده‌اند که برای ردیابی موقعیت‌مکانی سربازان نیازی نیست تا هکرها دانش فوق تخصصی داشته باشند، زیرا برنامه‌های معمولی مانند بازی‌ها و شبکه‌های اجتماعی به سادگی و با دقت بالایی می‌توانند با استفاده از GPS گوشی، موقعیت آن را به دست بیاورند.

همچنین هک سرورهای کلاد نیز از دیگر احتمالات است که ارتش آمریکا به شدت از آن هراس دارد. مشاورین می‌گویند که با دسترسی داشتن به سرورهای ابری مانند سرویس‌های گوگل، به سادگی می‌توان موقعیت لحظه‌ای کاربر را دید که این پدیده اصلا برای ارتش خوشایند نخواهد بود. اما مشکل تنها سرویس‌های اینچنینی نیستند و حتی برنامه‌هایی ورزش محور که بهترین مکان برای ورزش در یک منطقه خاص را نشان می‌دهند هم می‌تواند یکی از تهدیدات احتمالی باشد.

سهل‌انگاری سربازان

ارتش آمریکا

آخرین نکته که شاید نتوان به سادگی از آن پیشگیری کرد، سهل‌انگاری خود سربازان ارتش آمریکاست. برای مثال ارتش می‌تواند گوشی‌های سربازان را ضبط کند، ولی همچنان آن‌ها به بازارهای محلی رفته و برای خود گوشی‌های دست دوم تهیه می‌کنند بی آن که بدانند این گوشی‌ها عموما آلوده هستند. با این حال به نظر می‌رسد که تنها راه و ساده‌ترین راه، ممنوع کردن حمل دستگاه‌های الکترونیک شخصی باشد.

باید دید که آیا این تمهیدات ارتش آمریکا جواب می‌دهد یا همچنان ماموریت‌ها و داده‌های آن‌ها توسط سربازان و علل مختلف افشا می‌شود؛ موضوعی که تنها با گذر زمان مشخص می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۴ دی ۱۳۹۸

    راست میگن دیگه، مرده که موبایل و لپتاپ میخواد چی کار

  • nexaen
    nexaen | ۲۴ دی ۱۳۹۸

    اگه کامنتا سانسور نمیشد و یک پلتفرم آزاد و باز بود، پاسخ تک تک شما مزدورای بسیجی وطن فروش داده میشد. عاشقان ولایت قاتل و سپاه تروریست حرف از حقوق مردم و دفاع از مردم میزنن.

  • Ahmad
    Ahmad | ۲۴ دی ۱۳۹۸

    سربازان آمریکایی باید با پوشک بیان ???

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی