ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی اپلیکیشن و وب سرویس تنخواه گردان؛ ثبت هزینه‌ها و تهیه گزارش تنخواه

تنخواه یا تنخواه گردان به مبلغی پول گفته می‌شود که عموما برای رفع نیازهای مالی جاری و کوچک شرکت‌ها و موسسات، از صندوق مالی شرکت در اختیار کارمند یا کارمندان مسئول تنخواه قرار می‌گیرد. در ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۳ دی ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

تنخواه یا تنخواه گردان به مبلغی پول گفته می‌شود که عموما برای رفع نیازهای مالی جاری و کوچک شرکت‌ها و موسسات، از صندوق مالی شرکت در اختیار کارمند یا کارمندان مسئول تنخواه قرار می‌گیرد. در واقع تنخواه گردان روند پرداخت هزینه‌ها در کارها و خریدهای جاری روزمره موسسات را آسان می‌کند و دیگر نیازی نیست که برای خرج‌های از این قبیل چک و یا اوراق بهادار نوشته و امضا شود.

هر موسسه یا شرکتی سالانه مبلغ معینی را به عنوان تنخواه گردان تعیین کرده و آن را به دست حسابدار، حسابرس، مسئول مالی و یا کارمند مسئول تنخواه گردان می‌سپارد. در پایان سال مالی یا دوره‌های کوتاهتر چند ماهه و پس از انجام حسابرسی و بررسی صورت خرج‌های مربوط به تنخواه گردان، مبلغ اضافه به صندوق شرکت بازگردانده می‌شود.

با این تفاسیر تنخواه گردان را باید یک بخش مهم در حسابداری مالی شرکت‌ها به حساب آورد. از آنجایی که مبالغ در نظر گرفته شده به عنوان تنخواه گردان کاملا جدا از سایر دخل و خرج‌های مالی شرکت‌ها هستند، بنابراین نیاز به اپلیکیشن یا برنامه‌ای برای مدیریت درست این بخش از هزینه‌های مالی احساس می‌شود.

البته اگر تا به حال از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های حسابداری استفاده کرده باشید احتمالا متوجه شده‌اید که در اکثر آن‌ها بخشی تحت عنوان تنخواه گردان در نظر گرفته شده است. با این حال ممکن است در بسیاری از موارد ترجیح به استفاده از یک اپلکیشن مجزا برای سر و سامان دادن به وضعیت تنخواه شرکت باشد و یکی از گزینه‌های در دسترس و کاربردی، اپلیکیشن «تنخواه گردان» است.

اپلیکیشن تنخواه گردان

از نامگذاری اپلیکیشن می‌توان حدس زد که با یک برنامه جامع حسابداری و مدیریت هزینه‌های مالی طرف نیستیم و اپلیکیشن تنخواه گردان یک نرم‌افزار آنلاین اختصاصی برای ثبت دریافت‌ها و پرداخت‌ها و در مجموع مدیریت گزارش‌های تنخواه می‌باشد. این برنامه اطلاعات اکانت شما را در فضای ابری ذخیره می‌کند و به این ترتیب می‌توانید اطمینان داشته باشید که از هر دستگاه دیگری امکان دسترسی به حسابتان در اپلیکیشن برای شما فراهم خواهد بود.

همانطور که انتظار می‌رود صفحه خانه در اپلیکیشن تنخواه گردان به نمایش نموداری از وضعیت پرداختی‌ها و باقیمانده تنخواه اختصاص داده شده است. در نمودار می‌توانید مانده تنخواه جاری را مشاهده کرده و در سطرهای پایین صفحه هم مبلغ و تعداد پرداخت‌هایی که هنوز تصویر صورتحساب‌های آن‌ها پیوست نشده قابل مشاهده هستند.

در ابتدای ورود به برنامه هم این امکان به شما داده می‌شود که دوره آموزش سریع کار با تنخواه گردان را مشاهده کنید تا مبانی کار با اپلیکیشن را یاد بگیرید. این برنامه آموزشی در قالب 4 مرحله ویدیویی به شما کار با تنخواه گردان را آموزش می‌دهد و می‌توانید در هر زمان از منوی کشویی برنامه هم به آن دسترسی داشته باشید.

اصلی‌ترین کار در اپلیکیشن یعنی ثبت تراکنش‌های تنخواه به راحتی و با لمس دکمه + در صفحه خانه انجام می‌شود. با لمس این دکمه، منویی ظاهر شده که در آن می‌توان بین ثبت دریافت، ثبت پرداخت و بستن تنخواه یک گزینه را انتخاب کرد. در زمان ثبت پرداختی‌ها این امکان فراهم شده تا علاوه بر وارد کردن تاریخ انجام تراکنش و پیوست تصویر، به تعداد نامحدود برای آن ریز اقلام و طبقه‌بندی تعریف کرد تا اطلاعات به صورت دقیق ثبت شوند. علاوه بر این با دادن دسترسی به اپلیکیشن، پیامک‌های بانکی کاربر خوانده شده و تراکنش‌ها به صورت خودکار ثبت می‌شوند.

یکی دیگر از گزینه‌هایی که در صفحه خانه مشاهده می‌شود تقویم است که تقریبا به منزله برنامه روزانه و لیست وظایف به حساب می‌آید.در این بخش می‌توان کارها و وظایف روزانه را به صورت چک لیست وارد کرد و بعد از انجام هر کار هم کافیست تیک کنار آن را بزنید.

اگر در شرکت شما همزمان چند تنخواه دار وظیفه رسیدگی به تنخواه گردان شرکت را به عهده دارند، این امکان برایتان فراهم شده تا با ارسال دعوت‌نامه از طریق شماره موبایلشان، آن‌ها را هم به عنوان کاربر در برنامه تعریف کرده تا به حساب تنخواه شرکت دسترسی داشته باشند و بتوانند اطلاعات تنخواه گردان را ثبت و ویرایش کنند. قابلیت خوب دیگری که تنخواه گردان در اختیار کاربران قرار می‌دهد، امکان اتصال به نرم‌افزارهای حسابداری مختلف است. در این صورت واحد حسابداری نیاز به ثبت اطلاعات سند حسابداری به صورت دستی نداشته و این اطلاعات به صورت خودکار به برنامه منتقل می‌شوند.

علاوه بر این اگر همزمان روی چند پروژه و یا در چند شرکت مختلف به عنوان تنخواه دار فعالیت می‌کنید امکان تعریف تعداد نامحدودی از پروژه‌ها و شرکت‌های مختلف در برنامه فراهم شده تا نیاز به استفاده از چند حساب کاربری مختلف نداشته باشید.

همانطور که ذکر کردیم تنخواه گردان داده‌های شما را روی بستر ابری ذخیره می‌کند و بعد از هر تراکنشی که در اپلیکیشن وارد می‌کنید، تغییرات به صورت خودکار در کلاود ذخیره می‌شود. به همین منظور اپلیکیشن تنخواه گردان از اتصال دائم به اینترنت استفاده می‌کند و این یعنی اگر به اینترنت متصل نباشید قادر به ثبت اطلاعات در آن نخواهید بود. این به نوعی نقطه ضعف برنامه به حساب می‌آید که البته قرار است در نسخه جدید اپلیکیشن امکان ثبت اطلاعات به صورت آفلاین هم اضافه شود. در این صورت هر زمان که کاربر به اینترنت متصل شود، اطلاعاتی که در حالت آفلاین وارد برنامه کرده پشتیبان گیری شده و به سرور منتقل می‌شوند.

اما اگر از این مورد بگذریم باید بگوییم که اپلیکیشن تنخواه گردان در مجموع یک برنامه خوب و کاربردی برای مدیریت تنخواه به شمار می‌آید و اگر شما هم در کسب و کارتان نیاز به برنامه‌ای ساده، کم حجم و کاربردی دارید که نیازهای تنخواه گردانی شما را مرتفع کند بد نیست نگاهی به این اپلیکیشن داشته باشید.

اپلیکیشن تنخواه گردان برای پلتفرم اندروید توسعه داده شده که از کافه بازار و البته پلی استور قابل دانلود است. این سرویس نسخه تحت وب هم دارد که می‌توانید از طریق وبسایت تنخواه گردان ثبت نام کرده و از آن استفاده کنید. در حال حاضر خبری از نسخه iOS این اپلیکیشن نیست و توسعه دهندگان قول انتشار آن را در ماه‌های آینده داده‌اند.

تنخواه گردان

تنخواه گردان

سازنده: Domus Group قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 12 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی