ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونق بازار کامپیوترهای شخصی پس از رکود هفت ساله

بر اساس گزارشات شرکت های تحلیلی IDC و گارتنر (Gartner)، فروش کامپیوترهای شخصی پس از یک رکود هفت ساله برای اولین بار با رشد پایدار مواجه شد. شرکت IDC گزارش می کند که صادرات سالانه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ دی ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

بر اساس گزارشات شرکت های تحلیلی IDC و گارتنر (Gartner)، فروش کامپیوترهای شخصی پس از یک رکود هفت ساله برای اولین بار با رشد پایدار مواجه شد.

شرکت IDC گزارش می کند که صادرات سالانه کامپیوترهای شخصی در سال 2019 با رشد 2.7 درصدی نسبت به سال 2018، به 266.7 میلیون واحد رسیده است. گارتنر نیز با اشاره به رشد 0.6 درصدی صادرات کامپیوترهای شخصی در سال گذشته میلادی، از فروش 261.2 میلیونی آنها خبر داد.

تحلیل های شرکت های مورد بحث در سال 208 نشان داد که فروش کامپیوترهای شخصی برای اولین بار در سه ماهه دوم 2018 با رشد مواجه شده است؛ این رشد در تمام طول سال 2019 ادامه پیدا کرد که از سال 2011 بی سابقه بوده است.

شرکت های IDC و گارتنر در مورد رشد بازار PC هم نظر هستند؛ ولی در زمینه محصولاتی که در دسته بندی کامپیوتر شخصی قرار می گیرند، اختلاف نظر دارند. مؤسسات مذکور دسکتاپ ها، نوت بوک ها و تبلت های جداشونده (همانند سرفیس) را جزو کامپیوترهای شخصی محسوب می کنند، با این تفاوت که گارتنر کروم بوک ها را در این دسته قرار نمی دهد.

آمار صادرات، سهم بازار و رشد بزرگترین سازندگان کامپیوتر شخصی جهان در سال 19-2018

مؤسسات مورد بحث یکی از عوامل افزایش فروش کامپیوترهای شخصی را مهاجرت کاربران به ویندوز 10 اعلام کرده اند. شرکت گارتنر می گوید اتمام پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7 از امروز، شرکت های سراسر دنیا را مجبور کرده تا سیستم های قدیمی خود را با مدل های جدیدتر مجهز به ویندوز 10 تعویض کنند که به افزایش تقاضا برای این سیستم عامل منجر خواهد شد.

طبق آمارهای مایکروسافت، تا ماه سپتامبر سال گذشته میلادی ویندوز 10 روی 900 میلیون دستگاه نصب شده است. با این وجود هنوز میلیون ها کاربر در سراسر جهان به این نسخه مهاجرت نکرده و همچنان بیش از 30 درصد از کاربران دسکتاپ از ویندوز 7 استفاده می کنند.

مایکروسافت ژانویه سال 2023 پشتیبانی از ویندوز 8 را نیز متوقف خواهد کرد که البته با توجه به سهم ناچیز این سیستم عامل در مقایسه با ویندوز 7، بعید است تأثیر مثبت چندانی در فروش ویندوز 10 بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی