ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آپارات به دلیل تحریم‌های بین‌المللی موقتاً از دسترس خارج شده است

آپارات از ظهر امروز با اختلال مواجه شده و دلیل این اختلال به اعمال تحریم‌های بین‌المللی از طرف شرکت ثبت کننده دامنه عنوان شده است؛ شرکتی که بدون اطلاع قبلی، آپارات را از دسترس خارج ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ دی ۱۳۹۸ | ۱۳:۵۳

آپارات از ظهر امروز با اختلال مواجه شده و دلیل این اختلال به اعمال تحریم‌های بین‌المللی از طرف شرکت ثبت کننده دامنه عنوان شده است؛ شرکتی که بدون اطلاع قبلی، آپارات را از دسترس خارج کرده است.

ساعتی پس از ایجاد اختلال‌های متعدد در سرویس آپارات، «محمد جواد شکوری» مدیرعامل این مجموعه در توییتر خود دلیل این موضوع را بیان کرد و گفت: «متاسفانه به دلیل اعمال تحریم‌های بین‌المللی از طرف شرکت ثبت کننده دامنه، آپارات بدون اطلاع قبلی، ناگهان از دسترس خارج شد.» به گفته شکوری، این انتقال احتمالاً به یک روز زمان نیاز دارد. او همچنین با درج هشتگ‌هایی نظیر بازداشت و دادسرا، تاکید کرده که «کاش فقط درگیر تحریم‌ها» باشد. اشاره شکوری مقدم به بازداشت او در ماه گذشته است؛ موضوعی که در آن زمان خبر ساز شده بود و شکوری مقدم در نهایت با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

آپارات پس از گوگل، دومین سایت پربازدید کشور است و دی ماه سال ۹۷ توانست در بین لیست صد سایت برتر جهان بر اساس رتبه‌بندی الکسا نیز قرار بگیرد؛ در حال حاضر رتبه جهانی آپارات در الکسا ، ۱۰۷ است و احتمالاً از دسترس خارج شدن این سایت می‌تواند بر این رتبه تاثیر منفی بگذارد.

رادار ابر آروان نیز نشان می‌دهد که سرویس آپارات در چند ساعت گذشته اختلال‌های زیادی در سراسر کشور داشته است.

گزارش کاربران حکایت از این دارد که عده‌ای می‌توانند این سایت را با ابزار تغییر دهنده IP باز کرده و عده دیگری نیز به هیچ‌وجه نمی‌توانند به محتوای آپارات دسترسی داشته باشند. در هر حال به نظر می‌رسد اختلالی که مدیرعامل این مجموعه از آن صحبت کرده مشکل بزرگی برای آپارات پدید آورده باشد و تا حل و فصل شدن کلی ماجرا، حداقل یک روز زمان احتیاج است.

گفتنیست مجموعه فیلیمو که به نوعی برخاسته از دل آپارات بوده و محصول دیگری از گروه صباایده (مالک آپارات، فیلیمو و...) بوده بدون مشکل در دسترس کاربران این سایت است و به گفته روابط عمومی آپارات، فیلیمو به مشکل مشابه آپارات دچار نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • نیما
    نیما | ۲۹ دی ۱۳۹۸

    الان مشکلی نداره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی