ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینستاگرام
نرم افزار و اپلیکیشن

پنهان سازی تصاویر فتوشاپی در اینستاگرام با هدف مقابله با اخبار کذب

اینستاگرام اعلام کرده که از این پس تصاویر فتوشاپی و دستکاری شده ای که در این پلتفرم منتشر می گردند را با برچسب «اطلاعات کذب» از سایرین متمایز خواهد کرد و به این ترتیب برخی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ دی ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

اینستاگرام اعلام کرده که از این پس تصاویر فتوشاپی و دستکاری شده ای که در این پلتفرم منتشر می گردند را با برچسب «اطلاعات کذب» از سایرین متمایز خواهد کرد و به این ترتیب برخی از عکس هایی که با هدف زیباسازی تغییر یافته اند نیز شامل چنین قانونی می شوند.

این تصمیم در واقع بخشی از تلاش های فیسبوک برای مقابله با اخبار جعلی است. البته اشاره کنیم که اینستاگرام دقیقا مشخص نکرده چه محتوایی را تحت عنوان اطلاعات کذب قلمداد می کند و هر پست باید توسط افراد مستقلی که وظیفه تایید حقایق را دارند مورد بررسی قرار بگیرد.

به این ترتیب زمانی که پستی به خاطر فتوشاپی بودنش متمایز می شود پیدا کردن آن از طریق صفحه Explore یا هشتگ های مرتبط دشوارتر خواهد شد هرچند که پست اصلی همچنان در فید یا صفحه پروفایل کاربر قابل رویت خواهد بود. اما اگر برای مشاهده پست به صورت تمام صفحه روی آن کلیک کنید هشداری مانند تصویر زیر روی صفحه برای شما نقش خواهد بست.

تصویری که در پایین مشاهده می کنید مربوط به مردی بوده که روی کوهستانی رنگ آمیز شده به سبک رنگین کمان ایستاده است (که چنین کوهستانی در واقعیت وجود ندارد) و کاملا محرز و مشخص است که این تصویر از طریق ابزارهای ویرایش تصویر دستکاری شده است. در نتیجه اینستاگرام فیلترهای مورد نیاز را روی آن اعمال کرده است.

در حال حاضر عکس های دستکاری شده زیادی در اینستاگرام وجود دارند اما تصمیم اخیر پلتفرم مورد بحث این نگرانی را در میان برخی کاربران ایجاد کرده که مبادا اینستاگرام برای تشخیص این تصاویر ثبات و پایداری لازم را نداشته باشد. از طرفی انتظار می رود عکس هایی که به خاطر زیباسازی دستکاری شده اند نیز به این خاطر از اینستاگرام حذف گردند که این خود پیامدهای دیگری را در پی خواهد داشت.

برخی کاربران اما نگرانند که با این رویه میم های اینترنتی از بین بروند و در نتیجه از اینستاگرام درخواست کرده اند که دستورالعمل های لازم برای انتشار پست در این پلتفرم را اعلام نماید تا کاربران با دقت بیشتری نسبت به انتشار تصاویر در آن اقدام نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۵ دی ۱۳۹۸

    فعلا که اینستا داره حساب های کاربر های ایرانی و قلع و قمع میکنه، وحشی ها ادعای آزادی بیان هم دارن

    • آریا
      آریا | ۲۵ دی ۱۳۹۸

      نه نمیکنه.
      حساب کاربران وحشی و تروریست رو قلع و قمع میکنه چون خودمون ریپورت میکنیم?

  • آریا
    آریا | ۲۴ دی ۱۳۹۸

    یه ویدئو میکس خارجی فان خواستم پست کنم ولی دلیل حذفش از اینستاگرام نامفهوم بود و قانع کننده نبود آزادی ارسال پست شامل ویدئو و ... همچنین محدودیت نداشتن تایم آن در Facebook بسیار بهتر از اینستاگرامه ... فرت و فرت هم به کپی رایت گیر نمیده

  • Zed.on
    Zed.on | ۲۴ دی ۱۳۹۸

    این حذف نمایش لایک ها و کی بر میداره؟؟؟؟؟

    • کتیبه سپید
      کتیبه سپید | ۲۴ دی ۱۳۹۸

      نونت به نمایش لایک وابسته هست، نه؟ دلم خنک شد. امیدوارم بساط این خرید و فروش لایک، برای همیشه جمع بشه. اینستاگرام دیگه شده بود محل پرورش مفتخور

مطالب پیشنهادی