ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپادهای چینی
تکنولوژی

ممنوعیت احتمالی استفاده از پهپادهای چینی در مراکز دولتی آمریکا

ابتدا گوشی‌های چینی بودند که باعث شک و تردید مقامات آمریکایی به جاسوس از این کشور شدند؛ این شک و تردید در نهایت گریبان بزرگترین سازنده گوشی این کشور را نیز گرفت. اکنون به نظر ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۴ دی ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

ابتدا گوشی‌های چینی بودند که باعث شک و تردید مقامات آمریکایی به جاسوس از این کشور شدند؛ این شک و تردید در نهایت گریبان بزرگترین سازنده گوشی این کشور را نیز گرفت. اکنون به نظر می‌رسد که پهپادهای چینی نیز همین سرنوشت را خواهند داشت و در صدر آن کمپانی DJI قرار دارد. وزارت کشور آمریکا در پی دستور توقیف موقت فعالیت‌های پهپاد‌های ناظر، تجدید نظر کرده و قرار است به کل از پهپادهای چینی استفاده نکنند.

به گزارش فایننشال تایمز، وزارت کشور آمریکا دستور داده است که تمامی ۱۰۰۰ پهپاد مربوط به برنامه نظارت بر مراکز دولتی، جنگل‌ها و سرشماری حیوانات، باید به فعالیت‌های خود پایان بدهند. دلیل این کار احتمال بالای جاسوسی دولت چین از طریق این پهپادها عنوان شده. با این حال ممکن است این سیاست کلی و دائمی نیاشد، اما دیوید برنهاردت (David Bernhardt)  وزیر داخلی آمریکا می‌گوید ممکن است تنها مجوز پرواز پهپادهای چینی را برای شناسایی آتش‌سوزی‌ها صادر کند.

پهپادهای چینی

با این حال تا پیش از این از پهپادهای چینی تنها به منظور کارهای غیر اضطراری مانند نقشه‌برداری و شناسایی منابع استفاده می‌شد. در هر صورت وزارت کشور آمریکا در این باره بیانیه تازه‌ای منتشر نکرده است. کمپانی DJI که ۱۲۱ پهپاد از این ۱۰۰۰ پهپاد را ساخته است، گفته است که علاقه دارد به برنامه پهپادهای ناظر نگاهی بیندازد، زیرا چیزی که وزارت کشور می‌گوید، مدارکی کافی برای اثبات آن را ندارد.

البته ممنوعیت استفاده از پهپادهای چینی در آمریکا پدیده جدیدی نیست. در سال ۲۰۱۷ ارتش آمریکا استفاده از آن‌ها را متوقف کرد و پس از آن وزارت امنیت میهن این کشور نیز با قطعیت نسبی گفته بود که مطمئن است پهپاد‌های چینی، بسیاری از داده‌ها را به چین مخابره می‌کنند. البته شواهدی مبنی بر دریافت داده‌های پهپادهای چینی از سوی مقامات کشور چین وجود ندارد.

پهپادهای چینی

کارکنان وزارت کشور آمریکا اما با این تصمصم مخالف هستند، زیرا به نظر آن‌ها ممنوعیت استفاده از پهپادهای چینی باعث برهم خوردن فعالیت‌های مهم و حیاتی خواهد شد. برای مثال فایننشال تایمز می‌گوید سرویس حیات‌وحش و آبزیان مجبور به پایان فعالیت‌های خود به منظور سرشماری حیوانات، برداشت‌های زمین‌سناسی،  آماده سازی برای زلزله و سیل و شناسایی آتش‌سوزی‌ها شده است، زیرا از پهپادهای چینی استفاده می‌کرده است.

به نظر می رسد تا زمانی که وزارت کشور آمریکا بتواند پهپاد‌های ساخت امریکا را پیدا کند (که زمان‌بر هم خواهد بود)، سرویس‌های وابسته باید از ماموریت‌های انسانی پرخطرتر و هزینه‌برتر استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی