ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمریکا به دنبال اعمال محدودیت بیشتر در صادرات محصولات خارجی به هواوی

دولت آمریکا به دنبال تصویب قانونی است که به طور گسترده در صادرات اجناس خارجی به هواوی محدودیت ایجاد می کند. وزارت بازرگانی ایالات متحده ماه مه سال گذشته میلادی هواوی را به دلایل امنیتی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۵ دی ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

دولت آمریکا به دنبال تصویب قانونی است که به طور گسترده در صادرات اجناس خارجی به هواوی محدودیت ایجاد می کند.

وزارت بازرگانی ایالات متحده ماه مه سال گذشته میلادی هواوی را به دلایل امنیتی در لیست تحریم قرار داد. این کار به دولت آمریکا اجازه داد تا از فروش محصولات ساخت آمریکا به این شرکت و همچنین محصولاتی که در آنها فناوری آمریکایی به کار رفته، جلوگیری کند.

البته برخی کشورها همچنان با چین در حال مراوده هستند. این موضوع واکنش مخالفان سرسخت هواوی را در دولت آمریکا به دنبال داشته و سبب شده تا برای محدود کردن هر چه بیشتر این کمپانی چینی دست به کار شوند.

هواوی

شرکت های آمریکایی می گویند تلاش های دولت این کشور برای اعمال محدودیت بیشتر برای هواوی نهایتاً به کمپانی های آمریکایی ضربه می زند و این شرکت چینی را برای تأمین محصولات مورد نیاز به کشورهای دیگر سوق می دهد.

طبق قوانین فعلی در صورتی که قطعات آمریکایی بیش از 25 درصد از محصول را تشکیل داده باشند، دولت آمریکا می تواند از کشورها برای صادرات آنها به چین درخواست مجوز کرده یا جلوی صادرات آنها را بگیرد.

حال بر اساس گزارش دو منبع آگاه، دولت آمریکا پیش نویس قانونی را تصویب کرده که به این کشور اجازه می دهد جلوی صادرات محصولاتی را بگیرد که 10 درصد آنها را قطعات آمریکایی تشکیل می دهند. علاوه بر این صادرات محصولات مصرفی غیر حساس مثل تراشه ها نیز محدود خواهد شد.

در صورتی که آژانس های دولتی با این قانون موافقت کنند، در مدت زمان تنها چند هفته اجرا خواهد شد. وزارت بازرگانی آمریکا به دنبال تصویب قانون دیگری نیز هست که صادرات محصولات خارجی مبتنی بر فناوری ها و نرم افزارهای آمریکایی را منوط به کسب مجوز از این کشور می کند.

هواوی دی ماه امسال از افزایش 18 درصدی درآمدهای خود در سال 2019 و همچنین افزایش 20 درصدی صادرات تلفن های هوشمند خبر داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۵ دی ۱۳۹۸

    میگن ترامپ گفته اون ۵۲ درصدی که به من رای ندادن رو هم تحریم میکنم

مطالب پیشنهادی