ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دونالد ترامپ
تکنولوژی

دونالد ترامپ از اپل درخواست کرده تا قفل آیفون‌های قاتلین را باز کند

رئیس جمهور آمریکا چندان از اپل راضی نیست و این را می‌توان به وضوح در توییت اخیر او مشاهده کرد. دونالد ترامپ در آخرین توییت خود به اپل تاخته و آن‌ها را به عدم همکاری ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۵ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

رئیس جمهور آمریکا چندان از اپل راضی نیست و این را می‌توان به وضوح در توییت اخیر او مشاهده کرد. دونالد ترامپ در آخرین توییت خود به اپل تاخته و آن‌ها را به عدم همکاری با پلیس فدرال متهم کرده است، زیرا کمپانی کالیفرنیایی علاقه ندارد قفل آیفون شخصی که در تیراندازی فلوریدا نقش داشته را باز کند.

دونالد ترامپ محور توییت خود را روی لطفی که دولت او به اپل در مواجهه با ممنوعیت‌های تجاری با چین داشته است بنا نهاده و از همین رو از اپل درخواست کرده تا لطف را جبران کند. بهتر است خودتان توییت او را بخوانید:

دونالد ترامپ

البته چند روز پیش هم دادستان کل نیویورک، اپل را به همین دلیل تهدید کرد. در صحن دادگاه گفته شد که اپل هیچ «کمک معناداری» به دادگاه نکرده تا پلیس فدرال بتواند آیفون شخص درگیر در تیراندازی فلوریدا را باز کند. با این حال اپل نظر دیگری دارد و می‌گوید با FBI در همکاری کامل بوده و داده‌های پشتیبان‌گیری شده توسط تیراندازان فلوریدا که چندین گیگابایت هم می‌شده را در اختیار آن‌ها گذاشته است. این کمپانی حتی مدعی شده بود که FBI تا ۸ روز پیش از همکاری اپل بسیار خرسند بود، ولی به یک باره تقاضای درخواست داده‌های بیشتری از آن‌ها کرده، آن هم یک ماه پس از وقوع حادثه تیراندازی.

اما برای پلیس فدرال هم ساده نیست تا قفل آیفون را باز کند. در سال ۲۰۱۶ نیز در پی تیراندازی سن برناردینو در آمریکا هم موردی مشابه رخ داده بود و حتی پلیس فدرال پای اپل را به دادگاه هم کشاند، اما نتیجه دادگاه آبروریزی بزرگ برای FBI شد. آن‌ها بدون کمک اپل خود توانسته بودند در تحقیقاتشان آیفون را باز کنند و مشخص شد که بیهوده اپل را به دادگاه کشاندند.

دونالد ترامپ

البته اپل هم علاقه‌ای نداشت تا در پشتی در آیفون بگذارد زیرا این کمپانی به شدت روی امنیت و حریم خصوصی کاربران حساس است و به عقیده این کمپانی کوپرتینویی، تعبیه کردن در پشتی در آیفون باعث می‌شود هکرها نیز از آن سوءاستفاده کنند. با این حال در همان سال طی نظرسنجی در آمریکا مشخص شد که بیشتر کاربران با داشتن یک در پشتی در آیفون خود مشکلی ندارد، ولو این که حریم خصوصی و امنیت آن‌ها در خطر بیفتد.

این درست است که اپل از یک سری مزایایی برخوردار بود که دیگر کمپانی‌ها از آن محروم بودند، ولی با این حال به کل باعث نشد تا با مشکلات تجارت با چین را دور بزند و از همین رو درخواست دونالد ترامپ را بی‌منعی می‌داند. هر چه نباشد ابن کمپانی خود را امن‌ترین کمپانی تکنولوژی در دنیا خوانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی