ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپست هلیو G70
تکنولوژی

مدیاتک هلیو G70 معرفی شد؛ چیپست گیمینگ برای گوشی‌های اقتصادی

مدیاتک چند روز پس از معرفی تراشه میان رده 5G از چیپست هلیو G70 رونمایی کرد که قابلیت گیمینگ را به گوشی های اقتصادی و میان رده های ارزان‌قیمت می آورد. هلیو G70 مثل سری هلیو G90 بر پایه لیتوگرافی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۵ دی ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

مدیاتک چند روز پس از معرفی تراشه میان رده 5G از چیپست هلیو G70 رونمایی کرد که قابلیت گیمینگ را به گوشی های اقتصادی و میان رده های ارزان‌قیمت می آورد.

هلیو G70 مثل سری هلیو G90 بر پایه لیتوگرافی ۱۲ نانومتری طراحی شده اما از نظر منابع محاسباتی در یک رده پایین تر قرار می گیرد. این چیپست از ۲ هسته کورتکس-A75 با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز و ۶ هسته A55 با کلاک ۱.۷ گیگاهرتز بهره می برد. G90 هم ساختاری مشابه دارد با این تفاوت که هسته های A76  آن نسبت به A75 در کلاک مشابه سرعت بیشتری دارند.

توانایی این تراشه در پشتیانی از رم ۸ گیگابایتی LPDDR4x تحسین برانگیز است اما بعید است در گوشی های مجهز به آن شاهد چنین ظرفیتی باشیم. این تراشه تنها از یک eMMC 5.1 پشتیبانی می کند، بنابرین در دستگاه های مجهز به هلیو G70 خبری از حافظه سریع UFS نخواهد بود.

چیپست هلیو G70

چیپست جدید مدیاتک از نظر گرافیکی به Mali-G52 2EEMC2 مجهز شده که روی فرکانس ۸۲۰ مگاهرتز عمل می کند. پشتیبانی از نمایشگر به رزولوشن 1080p و نسبت تصویر کشیده ۲۱ به ۹ محدود خواهد بود که البته برای گوشی های  اقتصادی کفایت می کند.

قابلیت CorePilot با کنترل سرعت کلاک پردازنده و پردازشگر گرافیکی مسئولیت ارائه عملکرد با ثبات حتی در طول اجرای برنامه های سنگین مثل بازی را بر عهده دارد. ویژگی Voice on Wakeup هم امکان استفاده از دستیار صوتی با حداقل مصرف باتری را فراهم می سازد.

موتور پردازش تصویر یا ISP چیپست هلیو G70 با یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی (کواد بایر) یا دو سنسور ۱۶ مگاپیکسلی (دومی از نوع الترا واید، تله، ماکرو و غیره) سازگاری دارد. نقشه برداری سنجش عمق را می توان به صورت سخت افزاری محاسبه کرد و وظایف هوش مصنوعی هم از طریق NeuroPilot پیاده سازی می شوند. یکی از مواردی که استفاده از تراشه مذکور را در میان رده ها محدود می سازد، فیلمبرداری 1080p با حداکثر نرخ ۶۰ فریم در ثانیه است.

قابلیت های ارتباطی هم شامل 4G VoLTE دوگانه با سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه، وای فای ۵ و بلوتوث ۵.۰ می شود. به گفته رسانه های چینی چیپست هلیو G70 در گوشی های با رده قیمتی حدود ۱۴۵ دلار بکار خواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی