ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مسابقه عکاسی هنری از اقیانوس
تکنولوژی

تصاویر برگزیده مسابقه عکاسی هنری از اقیانوس ۲۰۱۹ مشخص شدند

هشتمین دوره مسابقه «عکاسی هنری از اقیانوس» یا Ocean Art Photography برگزار شده و حالا تصاویر برگزیده آن معرفی شده اند. دنیای زیرآب در طول تاریخ همیشه برای انسان مرموز و جذاب بوده است و در رمان ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۵ دی ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۹

هشتمین دوره مسابقه «عکاسی هنری از اقیانوس» یا Ocean Art Photography برگزار شده و حالا تصاویر برگزیده آن معرفی شده اند.

دنیای زیرآب در طول تاریخ همیشه برای انسان مرموز و جذاب بوده است و در رمان هایی مثل ۲۰ هزار فرسنگ زیر دریا به آن پرداخته شده است. جهان زیر آب همیشه عکاسان را به خود جذب کرده است و رقابت های Ocean Art هم هر ساله با هدف انتخاب بهترین تصاویر ثبت شده از دنیای زیر آب برگزار می شود.

در این دوره از رقابت ها هزاران عکاس از ۷۸ کشور دنیا آثار خود را به دبیرخانه ارسال کرده اند. انتخاب بهترین تصاویر از میان این عکس های چشم نوار کار ساده ای نیست اما داوران در نهایت تعدادی از آنها را به عنوان برگزیدگان نهایی در دسته های مختلف معرفی کرده اند.

برنده مسابقه
برنده اصلی مسابقه عکسی از Greg Laceur است که در آن یک فک خرچنگ خوار سرگرم آبتنی میان آب های سرد و منجمد قطب است.
رتبه اول در بخش لنز عریض
این عکس را Nicholas More در Raja Ampat اندونزی از دسته ماهی های لب شیرین زرد ثبت کرده است. وی برای تاکید بیشتر روی ماهی‌ها سرعت شاتر را کند و پس زمینه را تا حدی مات کرده است.
رتبه اول در بخش ماکرو
تصویر این اسب دریایی توسط Puerto Galera در Puerto Galera فیلیپین ثبت شده است. عکاس برای تنظیم نوردهی روی اسب دریایی از اسنوت بهره برده است.
رتبه اول در بخش رفتار زیست دریایی
در عکس نفس گیر Paula Vianna لقمه ماهی های صورتی در حال سواری گرفتن از یک سفره ماهی بزرگ هستند. این رفتار در کویینزلند استرالیا ثبت شده و احتمالا با هدف در امان ماندن از شکارچیان صورت گرفته است.
رتبه اول در بخش پرتره
«عکاسی هنری از اقیانوس» یا Ocean Art Photography competition
Virginia Salzedo عکسی را از یک سفره ماهی ثبت کرده که به خاطر رنگ پردازی، ژست و بافت های دور بدن ماهی بیشتر شبیه انیمیشن به نظر می رسد.
رتبه اول در بخش لیسه دریایی
رودخانه Mooloolah در استرالیا یکی از غنی ترین نواحی زندگی لیسه ها در دنیا است ولی چالش اصلی ثبت تصویری است که جزییات این موجودات را به تصویر بکشد. Jenny Stock برای ثبت چنین عکسی چهار ماه مداوم آخر هفته ها را به عکاسی از این رودخانه اختصاص داده بود.
رتبه اول در بخش سوپر ماکرو
Paolo Isgro این تصویر را با کانن 7d و بزرگنمایی اپتیکال ۴.۵ برابری از تخم ماهی ها ثبت کرده است. وی برای فوکوس دستی صبر زیادی به خرج داده است.
رتبه اول در بخش دریای سیاه
این ماهی مار دندان در عمقی زندگی می کند که رسیدن به آن آسان نیست. Fabien Michenet با تنظیم دقیق نوردهی و فلاش توانسته در عین به تصویر کشیدن جزییات بدن ماهی از اکسپوژر بیش از حد نقاطی مثل چشم ها جلوگیری کند.
رتبه اول در بخش حفاظت از گونه ها
Shane Gross عکسی از مرگ دردناک یک لاک پشت را ثبت کرده که بین تورهای مارگیری رها شده گیر افتاده و نتوانسته خود را نجات دهد. هدف از این ثبت این تصویر هشدار به دیگران درباره چنین رویدادهایی بوده است.
رتبه اول در بخش هنر زیر دریا
این عکس منحصر به فرد توسط Francisco Sedano ثبت شده اما توضیحی درباره آن ارائه نشده است.
نفر اول در بخش لنز عریض مبتدی
George Kuo-Wei Kao با ثبت تصویری از یک دسته ماهی لب شیرین توانسته این جایزه را به خانه ببرد.
نفر اول در بخش مایکرو مبتدی
Julie Casey چند سال مشغول فیلمبرداری بوده اما اخیرا به عکاسی روی آورده است. وی این عکس از بچه اسب های دریایی را با دوربین دست دوم الیمپوس TG4 ثبت کرده است.
نفر اول در بخش لنز عریض کامپکت
Talia Greis می گوید تا قبل از ثبت این عکس هرگز نمی دانسته چنین ماهی عجیبی وجود داشته چرا که به خاطر قدرت استتار فوق العاده کمتر به چشم می خورد. تنها راه برای عکسبرداری از این ماهی صبر زیاد با چاشنی شانس است.
نفر اول در بخش رفتارهای زیست دریایی کامپکت
مسابقه عکاسی هنری از اقیانوس
Ferenc Lorincz این عکس منحصر به فرد را با دوربین نیکون Coolpix P7000، لنز Fantasea Big Eye Wet و در ساحل دریای سرخ مصر ثبت کرده است.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۲۷ دی ۱۳۹۸

    بسیار زیبا و با ظرافت خاص
    واقعا باریکلا به این همه صبر و تحمل برای عکاسان ✌???

مطالب پیشنهادی