ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کشتار ۵ هزار نفر شتر در استرالیا با شلیک مستقیم گلوله به خاطر نگرانی های زیست محیطی

در اثنای خشکسالی اخیری که دامن استرالیا را گرفته است، بالغ بر ۵۰۰۰ نفر شتر وحشی با شلیک مستقیم از پای در آمدند تا از خطر آنها علیه جمعیت بومیان این کشور کاسته شود. دولتمردان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ دی ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

در اثنای خشکسالی اخیری که دامن استرالیا را گرفته است، بالغ بر ۵۰۰۰ نفر شتر وحشی با شلیک مستقیم از پای در آمدند تا از خطر آنها علیه جمعیت بومیان این کشور کاسته شود.

دولتمردان محلی در منطقه Anangu Pitjantjatjara Yankunytjatjara در شمال غربی ایالت ساوت استرالیا چندی پیش موافقت خود را با کشتار دسته جمعی این جانوران اعلام نمودند.

شترهای وحشی این منطقه مدتی بود که در جستجوی آب و غذا به مناطق مسکونی نزدیک شده بودند و اینگونه شد که مقامات خواستار واکنش فوری و عاجل به تهدید ناشی از حضور آنها در مناطق مسکونی شدند.

۲۰۱۹ که گرمترین و خشک ترین سال استرالیا بود آتش سوزی های عظیمی را در بسیاری از مناطق این کشور به همراه داشت و حالا ماه هاست که آتش سوزی در برخی بخش های آن همچنان ادامه داد و کمبود شدید آب در آنها احساس می شود.

به گفته ریچارد کینگ رئیس یکی از مناطق طبیعی و تحت خطر در شمال غربی ایالت وسترن استرالیا (WA) کمپین کشتار جمعی شترهای وحشی در استرالیا به مدت پنج روز به طول انجامید و روز یکشنبه این هفته پایان یافت.

او در کنفرانس خبری ویژه ای که برای توجیه این اقدام غیرانسانی برگزار شده بود و واکنش های شدیدی را در سراسر دنیا دریافت کرد، چنین گفت:

جمعیت شترهای غیر بومی طی سال های اخیر در استرالیا روند رشدی انفجاری داشته است و آسیب ها و خطرات جدی را برای زیرساخت ها و بافت گیاهی کشور به وجود آورده. همچنین در نتیجه حضور این جانوران در مناطق مسکونی خانواده ها و جوامع نیز در معرض خطرات جدی قرار گرفته اند.

کینگ مدعی شد که شترهای ضعیف تر معمولا درون چشمه ها به دام می افتادند و غالبا می مردند و لاشه آنها باعث آلودگی ذخایر آبی ارزشمند منطقه و حیات وحش می شد.

گفتنی است شترهای وحشی در دهه ۱۸۴۰ میلادی توسط مهاجران و با هدف نقل و انتقال وسایل به این سرزمین آورده شدند تا اینکه بالاخره با راه اندازی شبکه خطوط ریلی در استرالیا نیاز به آنها از میان رفت.

در استرالیا تقریبا ۱۰ میلیون هکتار از زمین ها به خاطر آتش سوزی های کنترل نشده طی پنج ماه اخیر دچار آسیب شده اند، بالغ بر ۲ هزار منزل مسکونی نیز در آتش سوخته اند و حدود یک میلیارد حیوان نیز تلف شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۲۶ دی ۱۳۹۸

    وا خب میفروختن به کشورهای دیگه یا گوشت شو رایگان میدادن به کشورهای فقیر ☹️☹️☹️
    حداقل اینجوری یه تیر 2نشون میزدن

  • jim kabir
    jim kabir | ۲۵ دی ۱۳۹۸

    بیچاره حیوانات

  • Unconventional_NyTro
    Unconventional_NyTro | ۲۵ دی ۱۳۹۸

    سلام

    اینم از کشورهای پیشرفته یا بقول خودتون جهان اولی که سنگشونو به سینه می زنین و دوست دار سگُ گربه مارُ موشُ پرنده هستند
    اون از گربه کشی اینم و توی نظرات دیدم همه سعی می کردن توجیح کنن همین امثال آریا و همراهانش بعد کشتن سگ های ولگرد توی ایران شد بدترین جنایت علیه حیوانات در تاریخ بشریت
    کار نادرست همیشه نادرست هست و اینورُ اونوری نداره لاعاقل اگر کاری که توی ایران انجام شد رو بد می دونین اونی که توی خارج و کشورهای بقول خودتون پیشرفته انجام شد هم بد بدونید

    یه نمه هم به حادثه ی اخیر ربطش بدم :)
    اشتباه جنگی که انجام شد آمریکا و اسرائیل بارها انجام دادن ولی عذخواهی نکردن هیچ بلکه خوشحالی خودشونُ نشون دادن و کسی صداش در نیومد از همین غرب گرایان و خواستار این نشدن که ارتش آمریکا از بین با منحل شدن
    ولی در رابطه با ایران که جالب اینجاست اشتباهشونو گردن گرفتن یجور این غرب گرایان آتیشی شدن و کلا هدفشون از بین رفتن سپاه هست
    وقتی چیزی نمی دونید حدأقل نظر ندین و سرتون به کار خودتون باشه
    ما هممون بازیچه ی حاکمین ثروتمند هستیم منظورم کسایی که با پول بر دنیا حاکمن و همشون بدن خودتون خسته نکنید

  • molavy
    molavy | ۲۵ دی ۱۳۹۸

    الان سلبریتی های ایران کمپین من شهر هستم راه می‌اندازند

مطالب پیشنهادی