ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایکان سیتی به زودی احداث می شود؛ شهری آینده نگرانه بر پایه رمزارز

ایکان (Akon) موسیقیدان سنگالی-آمریکایی در توافق با دولت سنگال از احداث شهر اختصاصی خود با نام ایکان سیتی (Akon City) پرده برداشت. ایکان سیتی در زمینی به مساحت 800 هکتار بنا خواهد شد که توسط ماکی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۶ دی ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

ایکان (Akon) موسیقیدان سنگالی-آمریکایی در توافق با دولت سنگال از احداث شهر اختصاصی خود با نام ایکان سیتی (Akon City) پرده برداشت.

ایکان سیتی در زمینی به مساحت 800 هکتار بنا خواهد شد که توسط ماکی سال (Macky Sall)، رییس جمهور سنگال به ایکان هدیه داده شده است. تمام داد و ستدها در این شهر توسط رمزارز اختصاصی این خواننده به نام AKoin انجام خواهند شد تا وابستگی مالی به دولت آفریقا کمتر شود.

احداث این شهر ده سال زمان خواهد برد. فاز اول ساخت آن مارس 2019 شروع شد و فاز دوم نیز سال 2025 شروع می شود. به گفته خواننده مورد بحث این شهر تنها 5 دقیقه با فرودگاه فاصله دارد. سرمایه لازم برای ساخت این شهر از سازمان های مردم نهاد خارج از آفریقا و سرمایه گذاران آفریقایی تأمین می شود.

ایکان از شهر اختصاصی خود پرده برداشت

ایکان در سنگال به دنیا آمده و در سن 7 سالگی به نیوجرسی آمریکا مهاجرت کرد. این موسیقیدان در چند سال اخیر موزیک را برای خدمت به هموطنان خود کنار گذاشته است. یکی از آخرین فعالیت های او در این زمینه، پروژه Akon Lighting Africa نام دارد که انرژی خورشیدی را برای کشورهای آفریقایی فراهم می کند.

وی سال 2018 در گفتگویی با سایت Newsweek ابراز امیدواری کرد که شهرش روزی با دبی رقابت کند؛ البته اضافه کرد که احداث چنین شهری چندین دهه طول خواهد کشید.

ایکان می گوید در صورتی که استقبال از شهرش بالا باشد، چنین شهری را در تمام کشورهای آفریقایی احداث خواهد کرد که قابلیت اتصال به یکدیگر را داشته باشند. به گفته وی این پروژه 50 تا 100 سال به طول خواهد انجامید که تا زمان تکمیل شدن وی در قید حیات نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • نپستر
    نپستر | ۲۶ دی ۱۳۹۸

    کتاب رویای آریانا رو بخونید و مقایسه کنید

مطالب پیشنهادی