ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فاز نخست توافق تجاری آمریکا و چین و مقابله با فروش اجناس تقلبی در پلتفرم های آنلاین

روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بعد از ماه ها چانه زنی با همتای چینی خود توافقی تاریخی را با شی جین پینگ امضا کرد که به موجب آن تجارت میان کمپانی های چینی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بعد از ماه ها چانه زنی با همتای چینی خود توافقی تاریخی را با شی جین پینگ امضا کرد که به موجب آن تجارت میان کمپانی های چینی و آمریکایی سهولت بیشتری پیدا خواهد کرد. این توافق اما حاوی مفاد و بندهایی در مورد فروش اجناس تقلبی چینی و مالکیت معنوی است و قصد دارد از  انتقال اجباری تکنولوژی جلوگیری کند.

با در نظر داشتن آنچه گفته شد چنین توافقی میتواند پیامدهای بسیار مهمی برای صنعت تکنولوژی دنیا داشته باشد که پیشتر به خاطر تردیدهای طرف آمریکایی نسبت به اعمال نفوذ حکومت چین بر شرکت های فناوری چین، حال و هوای چندان خوبی نداشت.

در هر حال چین و آمریکا دیروز توافق کردند که شهروندان هر کدام از آنها می توانند به صورت آزاد و در حوزه اختیارات طرف دیگر بدون هرگونه فشار یا اجباری از سوی طرف دیگر کار کنند و تکنولوژی خود را به اشخاصی که در طرف مقابل فعالیت می کنند انتقال دهند. به این ترتیب هرگونه نقل و انتقال تکنولوژی یا ارائه مجوز به شهروندان دو کشور باید به صورت کاملا اختیاری و داوطلبانه صورت بگیرد.

این دو کشور همچنین پذیرفتند که برای دستیابی به تکنولوژی طرف مقابل در حوزه ها و صنایعی که کاربرد چندجانبه دارند، به شرکت های داخلی خود فشار نیاورند یا از آنها حمایت نکنند. این بند در واقع به قوانین تازه ای اشاره دارد که پیشتر توسط وزارت خزانه داری آمریکا به تصویب رسید و تلاش دارد نظارت بیشتری روی سرمایه گذاری های خارجی روی شرکت های آمریکایی داشته باشد.

علاوه بر اینها چین پذیرفت که یک برنامه عملیاتی برای «حفاظت بیشتر از مالکیت معنوی» را تدوین نماید که ظرف ۳۰ روز کاری از امضای این توافق به مرحله اجرا در بیاید. هر دو کشور توافق کردند که متدهای مناسب برای اجرای این توافق را در چارچوب سیستم و طرح های عملیاتی خود مشخص نمایند.

اما توافق اخیر حاوی بندی است که فروش کالاهای تقلبی روی پلتفرم های تجارت آنلاین از قبیل آمازون را نیز محدود میکند.
براساس این بخش، چین و آمریکا پذیرفتند که هر دو طرف برای مقابله با افزایش کالاهای تقلبی یا کرک شده تلاش کنند و زمانی که پلتفرم های آنلاین مطابق با اصول مقابله با سرقت مالکیت معنوی پیش نرفتند دست به اقدامات موثری علیه آنها بزنند.

اجناس تقلبی

چین همچنین قبول کرد که در صورت تکرار شدن موارد فروش اجناس تقلبی یا کرک شده روی وبسایت های فروش آنلاین خود، مجوز فعالیت آنها را باطل نماید. در عین حال آمریکا نیز توافق کرد که به بررسی اقدامات بیشتر برای مقابله با فروش آنلاین اجناس تقلبی و کرک شده بپردازد و راهکارهای بیشتری را برای این منظور ارائه دهد.

این بند از توافق چین و آمریکا به دنبال بالا گرفتن انتقادات از آمازون به آن اضافه شده؛ این شرکت متهم است که نتوانسته اقدامات مقتضی را برای مقابله با فروش اجناس تقلبی عموما چینی روی پلتفرم خود انجام دهد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی