ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دومین راهپیمایی فضایی کاملا زنانه انجام شد؛ تعویض باتری ایستگاه فضایی بین المللی

«جسیکا میر» (Jessica Meir) و «کریستینا هاموک» (Christina Hammock)، دومین راهپیمایی فضایی تمام زنانه تاریخ را با موفقیت انجام دادند. میر و هاموک در این راهپیمایی که 7 ساعت و 29 دقیقه به طول انجامید، ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

«جسیکا میر» (Jessica Meir) و «کریستینا هاموک» (Christina Hammock)، دومین راهپیمایی فضایی تمام زنانه تاریخ را با موفقیت انجام دادند.

میر و هاموک در این راهپیمایی که 7 ساعت و 29 دقیقه به طول انجامید، باتری قدیمی نیکل-هیدروژن پنل خورشیدی ایستگاه فضایی بین المللی را با نمونه قدرتمندتر لیتیوم-یون تعویض کردند.

طول و عرض و ارتفاع باتری نیکل-هیدروژن به ترتیب برابر با 101 در 94 در 48 سانتی متر بوده و 165 کیلوگرم وزن دارد. باتری لیتیوم-یونی جدید نیز در حدود 194 کیلوگرم است. بناست تمام 48 باتری نیکل-هیدروژن ایستگاه فضایی بین المللی با باتری لیتیوم-یون تعویض شوند.

نیم ساعت پس از شروع راهپیمایی، دوربین و چراغ کلاه هاموک از محل اتصال خارج شدند. البته راهپیمایی با وجود نور کمتر ادامه پیدا کرد. این مشکل کوچک سبب شد تا مأموریت با تأخیر نیم ساعته به اتمام برسد.

میر به تازگی رکورد 300 روز در فضا را به نام خود ثبت کرد. این فضانورد ماه مارس سال گذشته میلادی به ایستگاه فضایی بین المللی آمد تا اولین مأموریت فضایی خود را انجام دهد. وی تا ماه فوریه 2020 در ایستگاه خواهد ماند. میر نیز اکتبر سال گذشته میلادی برای انجام اولین مأموریت شش ماهه خود به ایستگاه منتقل شد.

«میر» پس از اتمام راهپیمایی ضمن تبریک به 13 فضانورد پروژه آرتمیس، از خدمات آنها به سفرهای فضایی انسانی ابراز خوشحالی کرد. نام هاموک و میر در لیست 12 زنی که قرار است برای اولین بار در سال 2024 به ماه ارسال شوند، دیده می شود.

دو فضانورد یاد شده اواخر مهر ماه امسال اولین راهپیمایی فضایی کاملاً زنانه تاریخ را انجام دادند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی