ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بی وای دی هان معرفی شد، سدان برقی چینی با ایرودینامیکی بهتر از تسلا مدل S

شرکت چینی بی وای دی (BYD) که جزو بزرگ ترین سازندگان خودروهای برقی در جهان محسوب می شود، اخیرا تصاویری از یک سدان سایز متوسط لوکس منتشر کرده است. این خودرو هان (Han) نام دارد ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ دی ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

شرکت چینی بی وای دی (BYD) که جزو بزرگ ترین سازندگان خودروهای برقی در جهان محسوب می شود، اخیرا تصاویری از یک سدان سایز متوسط لوکس منتشر کرده است. این خودرو هان (Han) نام دارد و در دو نسخه هیبریدی شارژی (PHEV) و تمام الکتریکی به فروش خواهد رسید.

BYD-Han (4)

نسخه های هیبریدی و برقی بی وای دی هان کاملا عین هم نبوده و برای ایجاد تمایز تفاوت هایی جزئی با یکدیگر دارند. اصلی ترین و شاخص ترین تفاوت این دو نسخه را می توان در دماغه پیدا کرد، جایی که نسخه PHEV هان مثل سایر خودروهای مجهز به موتور احتراق داخلی، جلوپنجره ای سنتی دارد، حال آنکه در نسخه تمام الکتریکی دماغه خودرو ساختاری یکپارچه داشته و خبری از ورودی های هوا در این بخش نیست.

بی وای دی هان نسخه هیبریدی شارژی
بی وای دی هان نسخه هیبریدی شارژی
بی وای دی هان نسخه تمام الکتریکی
بی وای دی هان نسخه تمام الکتریکی

علاوه بر این، دو نسخه PHEV و تمام برقی هان از لحاظ شکل چراغ های اصلی نیز با هم تفاوت دارند و نمونه های به کار رفته در نسخه هیبریدی را می توان مشابه محصولات آئودی دانست. در نسخه الکتریکی این چراغ ها زوایای تیز کمتری داشته و کشیده تر هستند.

در نمای جانبی بی وای دی هان هیبریدی و برقی کمابیش شبیه هم طراحی شده اند. اما در نمای عقب قسمت مشکی رنگ سپر و دیفیوزر نصب شده در زیر آن، نسخه برقی را از نسخه هیبریدی متمایز می کند.

بی وای دی هان نسخه تمام الکتریکی
بی وای دی هان نسخه تمام الکتریکی
بی وای دی هان نسخه هیبریدی شارژی

بی وای دی تاکید ویژه ای بر ایرودینامیک داشته و سعی کرده مقاومت هان در برابر هوا را به کمترین میزان ممکن برساند. نتیجه تلاش های این خودروساز چینی ستودنی است، چرا که نسخه برقی سدان هان با ضریب درگ 0.233cd از تسلا مدل S ایرودینامیک تر محسوب می شود. برای مقایسه بد نیست بدانید این سدان پرطرفدار آمریکایی ضریب درگی برابر با 0.24cd دارد.

BYD-Han (7)
برای بهبود وضعیت ایرودینامیک، امکان سفارش رینگ های مخصوص برای مشتریان وجود دارد

نسخه پایه از هان برقی، نیروی مورد نیاز خود را از یک موتور 218 اسب بخاری دریافت می کند. در این نسخه فقط چرخ های محور عقب از نیروی موتور بهره مند می شوند. اما کسانی که به دنبال قدرت بیشتر و عملکرد بهتری باشند، می توانند به سراغ نسخه دو موتوره از هان بروند. این نسخه چهار چرخ محرک بوده و 268 اسب بخار قدرت دارد که البته انتظار می رفت مثل دیگر خودروهای برقی دو موتوره، خروجی آن تفاوت زیادتری با نسخه تک موتوره داشته باشد.

نمایشگر مرکزی بزرگ، اصلی ترین المان کابین بی وای دی هان است

درباره ظرفیت باتری بی وای دی هان الکتریکی فعلا اطلاعاتی منتشر نشده، ولی چینی ها ادعا می کنند این خودرو با شارژ کامل توانایی پیمایش 450 کیلومتر مسافت را دارد.

بی وای دای هان هیبریدی از ترکیب یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سه موتور الکتریکی سود می برد. این موتور بنزینی 189 واحد از مجموع 476 اسب بخار قدرت پیشرانه را تولید می کند.

بر اساس برنامه ریزی ها شرکت بی وای دی قصد دارد در نمایشگاه خودروی پکن سدان هان را در معرض دید عموم قرار دهد. به احتمال زیاد بی وای دی جزئیاتی مثل قیمت و زمان عرضه را به این نمایشگاه که در ماه آپریل (اوایل اردیبهشت) برگزار خواهد شد، موکول کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی