ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارتاپ Mojo Vision اولین لنز چشمی هوشمند دنیا را می‌سازد

استارتاپی با نام Mojo Vision می خواهد با ساخت اولین لنز چشمی هوشمند دنیا، نمایشگر کوچکی را درست مقابل مردمک چشم قرار دهد. این استارتاپ نمونه اولیه لنز هوشمند خود را در نمایشگاه CES نمایش ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۷ دی ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

استارتاپی با نام Mojo Vision می خواهد با ساخت اولین لنز چشمی هوشمند دنیا، نمایشگر کوچکی را درست مقابل مردمک چشم قرار دهد. این استارتاپ نمونه اولیه لنز هوشمند خود را در نمایشگاه CES نمایش داد.

لنز چشمی هوشمند Mojo Vision که به نظر می رسد از دل فیلم های علمی-تخیلی بیرون آمده، با نمایش لایه ای دنیای اطراف دید کاربر را بهبود داده و از قابلیت هایی مثل افزایش وضوح تصویر و بزرگنمایی برخوردار است.

این لنز چشمی همانند لنز معمولی روی چشمان قرار گرفته و به گفته سازنده تراکم 14 هزار پیکسل بر هر اینچ را به ارمغان می آورد. سنسورهای مختلف نیز وظیفه نمایش اطلاعات و گرفتن لرزش تصاویر را بر عهده دارند. به گفته سازنده این لنز توسط یک سیستم القایی مخصوص شارژ شده و هر شب باید ضدعفونی شود.

این لنز در تاریکی به کمک هوش مصنوعی لبه اجسام موجود در اتاق را تشخیص داده و از برخورد کاربر با آنها جلوگیری می کند. به گفته سازنده نمونه نهایی احتمالاً با یک پردازنده خارجی به بازار عرضه خواهد شد و کاربران برای استفاده از آن باید از دستگاه ردیاب چشم (Eye Tracker) استفاده کنند.

هدف نهایی سازندگان ساخت لنزی است که بتواند همانند Google Glass اطلاعات مفید را بدون بیرون آوردن تلفن همراه از جیب یا کیف به کاربر نمایش دهد.

البته برای استفاده از این محصول در آینده نزدیک نباید دلخوش کرد؛ چون نمونه ای که در نمایشگاه CES امسال نمایش داده شد به پردازنده و باتری بزرگ متصل شده بود و خبرنگاران اجازه قرار دادن آن درون چشمان خود را نداشتند. علاوه بر این شرکت سازنده باید مجوزهای لازم را از سازمان غذا و داروی آمریکا بگیرد.

استارتاپ Mojo Vision تاکنون بیش از 100 میلیون دلار برای ساخت لنز چشمی هوشمند خود جمع آوری کرده است. تاریخ عرضه دقیق این لنز به بازار مشخص نیست ولی استارتاپ یاد شده از احتمال عرضه آن تا دو سال آینده خبر داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • نیما
    نیما | ۲۹ دی ۱۳۹۸

    چه خوب میشه اگه اختراع بشه فقط کاش خیلی گرون نباشه

  • Unconventional_NyTro
    Unconventional_NyTro | ۲۷ دی ۱۳۹۸

    چه جالب
    یعنی با این می تونیم روی اجسام زوم کنیم
    اگر ساخته بشه یک اختراع خیلی مهم بحساب میاد و زمینه ساز ساخت چشم مصنوعی میشه و دیگه استفاده کننده می تونه توی شب مثله چشمان گربه با کمترین نور همه چیُ ببینه یا بیست برابر چشم انسان زوم کنه
    البته مطمئنم بیشتر برای نظامی استفاده میشه

  • molavy
    molavy | ۲۷ دی ۱۳۹۸

    ایده جالبیه، اگر عملی بشه واقعا

  • H. Soroush
    H. Soroush | ۲۷ دی ۱۳۹۸

    عجبز?

مطالب پیشنهادی