ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تصاعدات کربنی
تکنولوژی

تصاعدات کربنی مایکروسافت تا سال ۲۰۳۰ منفی می شود

بعد از آنکه ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت شرایط کنونی را «بحران فوری اقلیمی» خواند شرکت تحت مدیریت او تمام تلاش خود را به کار گرفت تا سهمش را برای حل این بحران ادا کند و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

بعد از آنکه ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت شرایط کنونی را «بحران فوری اقلیمی» خواند شرکت تحت مدیریت او تمام تلاش خود را به کار گرفت تا سهمش را برای حل این بحران ادا کند و در همین راستا اعلام کرده که حتی یک گام از فعالیت بدون کربن نیز فراتر می رود. نادلا روز گذشته وعده داد که تصاعدات گازهای گلخانه ای مایکروسافت تا سال ۲۰۳۰ منفی می شوند و در نهایت تا سال ۲۰۵۰ کلیه گازهای گلخانه ای که به واسطه فعالیت هایش [از زمان تاسیس تا امروز] به جو زمین وارد شده را جبران نماید.

نادلا در جریان کنفرانس خبری خود در این رابطه گفت:

امروز ما تعهد می دهیم که تا سال ۲۰۳۰ سطح تولیدات کربنی مان منفی شود. تا سال ۲۰۵۰ نیز تمام کربنی که از سال ۱۹۷۵ (سال تاسیس مایکروسافت) تا امروز وارد محیط زیست کرده ایم را از بین ببریم.

در سال ۲۰۱۲ کربن از فعالیت های مایکروسافت حذف شد اما این شرکت حالا تلاش دارد پای را یک گام فراتر بگذارد و برای مثال با گسترش مقیاس فعالیت های زیست محیطی اش نتنها تصاعداتی که به شکل مستقیم تولید می کند بلکه تصاعدات ایجاد شده به واسطه مصرف انرژی و همچنین تصاعدات تامین کنندگان خود را هم به صفر برساند. رقمی که امروز برابر با ۱۶ میلیون تن است.

این شرکت همچنین یک میلیارد دلار را در یک صندوق نوآوری اقلیمی که هدفش کاهش تصاعدات کربنی است سرمایه گذاری کرده است.

فشارهای اجتماعی روی شرکت ها برای کاهش تصاعدات گازهای گلخانه ای مرتبا در حال افزایش است هرچند که این فشارها همواره هم با الزامات قانونی یا حمایت سیاسی دولت ها همراه نیست. آتش سوزی های گسترده و ادامه دار در استرالیا چندی است که مسئله تغییرات اقلیمی را در کانون توجه قرار داده است و حالا دانشمندان تلاش دارند صدای اعتراض خود را در مورد آنچه «وضعیت اضطراری اقلیمی» می خوانند به گوش مقامات مسئول برسانند.

نادلا در صحبت های خود پیرامون این وعده گفت:

[روی این مساله] یک اجماع علمی وجود دارد. جهان حالا با بحران فوری تغییرات اقلیمی روبروست. علم به ما می گوید اگر تصاعدات را محدود نکنیم باید منتظر عواقب بدی باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mobin34
    mobin34 | ۲۷ دی ۱۳۹۸

    خیلی خوبه ، امیدوارم موفق بشن

مطالب پیشنهادی