ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

koenigsegg-jesko-bergen-zwitserland-4
خودرو

کوئنیگزگ در تعقیب بوگاتی؛ ابر خودروی سوئدی با حداکثر سرعت 500 کیلومتر معرفی می شود

در سال های اخیر علاقه وافر چند خودروساز برای دستیابی به رکورد بیشترین سرعت با یک خودروی خیابانی، سبب شکل گیری رقابتی سخت شده است. بوگاتی یکی از این خودروسازان است که شهریورماه گذشته به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

در سال های اخیر علاقه وافر چند خودروساز برای دستیابی به رکورد بیشترین سرعت با یک خودروی خیابانی، سبب شکل گیری رقابتی سخت شده است. بوگاتی یکی از این خودروسازان است که شهریورماه گذشته به وسیله نسخه ای ارتقا یافته از ابر اتومبیل شیرون توانست با عبور از مرز سرعت 304 مایل (معادل 490 کیلومتر) در ساعت، به رکوردی باورنکردنی دست پیدا کند. با چنین رکورد خارق العاده ای بوگاتی اولین عضو باشگاه 300 مایلی ها محسوب می شود.

کوئنیگزگ در تعقیب بوگاتی

همانطور که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم، نسخه رکوردشکن شیرون دارای تفاوت هایی با مدل استاندارد بوده و عبارت سوپر اسپرت 300+ به نام آن افزوده شده است. طول بدنه بیشتر و جایگزینی باله متحرک عقب با سطحی یکدست و بالچه ثابت در شیرون سوپر اسپرت 300+ را می توان اصلی ترین وجه تمایز ظاهری این خودروی 3.5 میلیون دلاری با مدل استاندارد دانست. بر اساس برنامه ریزی ها از این ابر اتومبیل فرانسوی تنها 30 دستگاه تولید خواهد شد.

کوئنیگزگ در تعقیب بوگاتی
به دلیل اینکه رکورد بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300+ فقط در یک جهت ثبت شده، این خودرو رسما سریع ترین اتومبیل تولیدی جهان به شمار نمی رود

پس از انتشار خبر رکوردشکنی بوگاتی، مدیران کمپانی های رقیبی چون هنسی، SSC North America و کوئنیگزگ بلافاصله وارد عمل شده و با انجام مصاحبه هایی از شکستن رکورد این شرکت در آینده نزدیک خبر دادند.

به نظر می رسد شرکت سوئدی کوئنیگزگ زودتر از بقیه برای رکوردشکنی اقدام خواهد کرد. سلاح اصلی این کمپانی به احتمال زیاد مدل تازه رونمایی شده یسکو (Jesko) خواهد بود. گفته می شود این ابرخودرو که سال گذشته در نمایشگاه ژنو رونمایی شد، توانایی دستیابی به سرعتی بیش از 300 مایل (482 کیلومتر) در ساعت را داشته و رکورد داخلی و البته رسمی 277.87 مایل (447.188 کیلومتر) متعلق به اگرا RS را براحتی جابجا خواهد کرد. بد نیست اشاره کنیم

کوئنیگزگ در تعقیب بوگاتی

گزارش اخیری که توسط The Supercar Blog منتشر شده، حکایت از آن دارد کوئنیگزگ هم مثل بوگاتی در حال کار روی نسخه ای ارتقا یافته از یسکو است. طبق این گزارش نسخه مذکور توانایی عبور از مرز 310 مایل (500 کیلومتر) در ساعت را دارا خواهد بود.

از سوی دیگر طبق شنیده ها این کمپانی خود را برای معرفی یک مفهومی شگفت انگیز به نام Mission 500 (به معنای ماموریت 500) در نمایشگاه خودروی ژنو آماده می کند. این مفهومی ظاهرا پیش نمایشی از یک مدل تولیدی با حداکثر سرعت 500 کیلومتر در ساعت خواهد بود. فعلا مشخص نیست که آیا این کانسپت در واقع همان نسخه تقویت شده از یسکو است یا مدلی متفاوت از آن است.

کوئنیگزگ در تعقیب بوگاتی

در هر حال برای اطلاع از این موضوع، علاقه مندان باید مدتی در انتظار بمانند. شایان ذکر است مثل ادوار قبلی، هشتاد و نهمین دوره از نمایشگاه خودروی ژنو در ماه مارس (اسفند) برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی