ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سلفی زیباتر به قیمت سرقت اطلاعات؛ کشف بدافزار در ده‌ها اپ زیباسازی چهره

به گزارش شرکت امنیتی CyberNews، بسیاری از اپلیکیشن های زیباسازی چهره در پس رابط کاربری مجذوب کننده خود انواع بدافزارها و جاسوس افزارها را پنهان کرده اند. شرکت امنیتی CyberNews که در لیتوانی واقع شده، 30 ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۸ دی ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

به گزارش شرکت امنیتی CyberNews، بسیاری از اپلیکیشن های زیباسازی چهره در پس رابط کاربری مجذوب کننده خود انواع بدافزارها و جاسوس افزارها را پنهان کرده اند.

شرکت امنیتی CyberNews که در لیتوانی واقع شده، 30 اپلیکیشن محبوب زیباسازی چهره در گوگل پلی استور را انتخاب و مواردی همچون میزان دسترسی آنها به گوشی کاربر، موقعیت مکانی اعلام شده توسط توسعه دهندگان و صحت آن و همچنین سابقه هرگونه بدافزار، جاسوس افزار و دیگر اقدامات خرابکارانه را بررسی کرد.

فیلترهای زیبایی

شرکت مورد بحث در بررسی های خود متوجه شد بسیاری از اپلیکیشن های زیباسازی چهره اطلاعات کاربران را می فروشند و با نمایش تبلیغات مخرب، آنها را به سایت های فیشینگ منتقل کرده و حتی به طور مستقیم از آنها جاسوسی می کنند.

شرکت CyberNews در تحقیقات خود دریافت محبوب ترین اپلیکیشن زیباسازی چهره اندروید یعنی BeautyPlus – Easy Photo Editor & Selfie Camera با بیش از 300 میلیون نصب، یک بدافزار یا جاسوس افزار است. توسعه دهنده این اپ، کمپانی چینی Meitu است که گفته می شود داده های کاربران را جمع آوری کرده و سپس می فروشد.

توسعه دهنده ای به نام iJoySoft که چندین اپ در گوگل پلی استور منتشر کرده، در برنامه های خود از تبلیغات مخرب استفاده کرده. همچنین سازندگان اپلیکیشن های Beauty Makeup, Selife Camera Effects, Photo Editor و Lyrebird Studio نیز با نمایش تبلیغات مستهجن، کاربران را به سایت های فیشینگ هدایت کرده و سپس تصاویر آنها را سرقت کرده اند.

اپلیکیشن Beauty Camera که توسط Phila AppStore توسعه داده شده، بدون اجازه کاربر از دوربین گوشی استفاده می کرده که خلاف قوانین گوگل پلی استور است. این اپلیکیشن تاکنون بیش از 500 هزار بار دانلود شده است.

برای جلوگیری از سرقت داده های شخصی و یا استفاده پنهانی از دوربین، توصیه می شود امنیت گوشی خود را قربانی عکس زیباتر نکرده و از دانلود اپلیکیشن های زیباسازی چهره خودداری کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali R
    Ali R | ۲۸ دی ۱۳۹۸

    دیر گفتن من هزار بار استفاده کردم ??

مطالب پیشنهادی