ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قانون CDA
تکنولوژی

حمله نامزد ریاست جمهوری آمریکا به فیسبوک: آگاهانه دروغ پخش می‌کنید

جو بایدن با حمله به فیسبوک به بهانه دروغ پراکنی آگاهانه خواستار لغو قوانینی شد که این کمپانی را در برابر محاکمه مصون نگه داشته اند. «جو بایدن»، معاون سابق اوباما و نامزد حزب دموکرات ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ دی ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

جو بایدن با حمله به فیسبوک به بهانه دروغ پراکنی آگاهانه خواستار لغو قوانینی شد که این کمپانی را در برابر محاکمه مصون نگه داشته اند.

«جو بایدن»، معاون سابق اوباما و نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ۲۰۲۰ طی مصاحبه با «نیویورک تایمز» با متهم کردن فیسبوک به دروغ پراکنی خواستار لغو بند ۲۳۰ قانون CDA شد. این قانون که در سال ۱۹۹۶ تصویب شد و از سنگ بناهای اینترنت به شمار می رود، شرکت هایی مانند گوگل و فیسبوک را به جای ناشر، توزیع کننده محتوا قلمداد کرده و در نتیجه آنها را در برابر شکایات مبتنی بر افترا مصون می داند.

قانون CDA

بایدن زمانی به بحث درباره بند ۳۲ پرداخت که خبرنگار نظر وی را در مورد خودداری فیسبوک از حذف تبلیغات دروغین ترامپ جویا شد. وی در پاسخ با لحن نسبتا تندی به زاکربرگ و فیسبوک تاخت:

هم او [زاکربرگ] و هم شما خوب می دانید که از نظر من ما نه تنها باید نگران تمرکز قدرت باشیم بلکه باید دغدغه تعدی به حریم خصوصی را هم داشته باشیم. [بخش ۳۲] باید بازبینی شود چرا که [فیسبوک] فقط یک شرکت اینترنتی نیست بلکه ناشر دروغ هایی است که خودشان هم می دانند چیزی جز کذب نیست. ما هم مثل اروپایی ها باید استاندارهایی را در رابطه با حریم خصوصی وضع کنیم.

با توجه به این دیدگاه ها تردیدی نیست که معاون سابق اوباما در صورت رسیدن به قدرت در پی اصلاح ماده ۳۲ خواهد بود اما در این راه با مقاومت سرسختانه سیلیکون ولی مواجه می شود. پیش از این گاردین گزارش کرده بود که گوگل، مایکروسافت و چند غول دیگر با حمایت مالی از اندیشکده های دست راستی نظیر «موسسه سازمان های رقابتی» (CEI) حمایت آنها از قانون CDA را برای خود خریده اند.

 

تماشا کنید: انتشار ویدیوی دیپ فیک مارک زاکربرگ در اینستاگرام

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی