ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش شفافیت اپل
تکنولوژی

گزارش شفافیت اپل منتشر شد؛ کدام کشورها بیشتر به دنبال اطلاعات کاربران بوده‌اند؟

اپل در جدیدترین گزارش شفافیت خود توضیحاتی را در مورد درخواست کشورهای مختلف برای دسترسی به داده های کاربران منتشر کرده که در آن نام آمریکا و چین در صدر دیده می شود. کمپانی آمریکایی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۹ دی ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۲

اپل در جدیدترین گزارش شفافیت خود توضیحاتی را در مورد درخواست کشورهای مختلف برای دسترسی به داده های کاربران منتشر کرده که در آن نام آمریکا و چین در صدر دیده می شود.

کمپانی آمریکایی گزارش خود را که به صورت دو فصلنامه منتشر می شود، با ارائه توضیحاتی در مورد تعهد به حفظ حریم خصوصی کاربران شروع کرده. به گفته این شرکت نوع داده هایی که در اختیار مقامات قرار داده می شود، تنها شامل موارد درخواست شده است و به جز در برخی موارد خاص، هرگز تمام داده های در اختیار کمپانی، ارائه نخواهند شد. همچنین هرگاه کشوری خواهان دسترسی به اطلاعات یک کاربر می شوند، فرد در جریان قرار داده می شود مگر اینکه منع قانونی برای آن وجود داشته باشد.

در این گزارش که بازه زمانی بین اول ژانویه ۲۰۱۹ تا ۳۰ ژوئن این سال را پوشش داده، برخی کشورها به مراتب بیشتر از دیگران در پی دسترسی به اطلاعات کاربران بوده اند. استرالیا و آلمان به لطف درخواست های متعدد برای پرونده های مربوط به سرقت گحت در میان کشورهای برتر قرار گرفته اند. همانطور که در جدول زیر می بینید تعداد دستگاه های قید شده در درخواست های استرالیا به تنهایی بالغ بیش از ۱۲۱ هزار مورد بوده است.

گزارش شفافیت اپل

ایالات متحده با ارائه بیش از ۱۱ هزار تقاضا در پی دریافت اطلاعات درباره هزاران دستگاه بوده است. هرچند تعداد درخواست های این کشور نسبت به دوره قبل کاهش یافته اما شمار دستگاه ها کماکان در سطح مشابه باقی مانده است.

در فهرست تقاضاها برای کسب اطلاعات در مورد حساب کاربری هم آمریکا و چین با اختلاف در صدر کشورهای دیگر قرار دارند. از ۳۷ هزار درخواست مطرح شده در اینباره در مجموع ۳۰ هزار مورد توسط این دو کشور مطرح شده است. به گفته اپل بیشتر تقاضاها به پرونده های فیشینگ و کلاهبرداری مربوط می شوند.

درخواست حذف اپلیکیشن ها از اپ استور شاهد افت زیادی بوده اما کماکان بیش از نیمی از کل تقاضاها به چین مربوط می شود. یکی از نام های جدید در این بخش امارات است که خواستار حذف  ۲۷۵ اپ به خاطر تخطی از سیاست های حکومتی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی