ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل واچ
تکنولوژی

پیشگیری پزشکی در محصولات اپل؛ تیم کوک از آینده بهداشت و درمان می‌گوید

اپل در حال توسعه فناوری هایی شبیه به پایش قلب اپل واچ است که مشکلات سلامتی کاربر را در مراحل اولیه شناسایی کرده و به وی هشدار می دهند. به گفته تیم کوک مشارکت اپل ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۲

اپل در حال توسعه فناوری هایی شبیه به پایش قلب اپل واچ است که مشکلات سلامتی کاربر را در مراحل اولیه شناسایی کرده و به وی هشدار می دهند.

به گفته تیم کوک مشارکت اپل در حوزه سلامت فردی به قابلیت پایش ضربان ساعت هوشمند این شرکت محدود نمی شود و آنها در حال کار روی فناوری پیشگیری پزشکی هستند. اپل واچ با تکیه بر ECG داخلی توانایی تشخیص ریتم نامنظم قلب را داشته و تاکنون جان چندین را نفر را نجات داده است. بسیاری از ویژگی های نظارتی این گجت از جمله تشخیص AFib در دسته ابزارهای پیشگیری قرار می گیرند که در کاهش هزینه درمان نیز به کاربران کمک می کند. کوک در این باره گفت:

سلامتی و فناوری در حوزه ابزارهای پیشگیرانه با هم انطباق زیادی دارند و از نظر من این ویژگی ها به بهبود کیفیت زندگی همه ما کمک خواهند کرد.

پیشگیری پزشکی

تیم کوک همچنین تاکید کرد که با تعبیه فناوری های سلامتی رایج می توان ریسک ها را پیش از رسیدن به مراحل پیشرفته شناسایی کرده و هزینه مراقبت های سلامتی را به شکل چشمگیری کاهش داد:

در حوزه مراقبت بهداشتی بخش عمده ای از هزینه ها صرف مواردی می شود که در مراحل اولیه شناسایی نشد اند. پروژه هایی که ما در حال کار روی آن هستیم هرچند هنوز در فازهای اولیه هستند اما در این زمینه کمک زیادی خواهند کرد.

هرچند این فناوری ها هنوز معرفی نشده اند اما تردیدی نیست که اپل سرگرم توسعه نوآوری های سلامت محور است. برای مثال یکی از پتنت های این شرکت به شرح ابزاری در اپل واچ می پردازد که توانایی تشخیص پارکینسون و علائم لرزش را دارد. موارد مشابه مثل اپ Dose برای یادآوری مصرف دارو و رهگیری چرخه قاعدگی نیز در watchOS 6 ارائه شده اند.

 

تماشا کنید: نگاه نزدیک به اپل واچ سری 5

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی