ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بوئینگ ۷۳۷ مکس
تکنولوژی

بوئینگ ۷۳۷ مکس تا اواسط ۲۰۲۰ پرواز نخواهد کرد

روز سه‌شنبه کمپانی بوئینگ اعلام کرد هواپیمای ۷۳۷ مکس این شرکت تا اواسط سال ۲۰۲۰ در هیچ پروازی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. این زمان‌بندی جدید تاخیر قابل توجهی در به کارگیری پرفروش‌ترین هواپیمای این شرکت ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

روز سه‌شنبه کمپانی بوئینگ اعلام کرد هواپیمای ۷۳۷ مکس این شرکت تا اواسط سال ۲۰۲۰ در هیچ پروازی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. این زمان‌بندی جدید تاخیر قابل توجهی در به کارگیری پرفروش‌ترین هواپیمای این شرکت می‌اندازد، زیرا تا پیش از این کمپانی آمریکایی در نظر داشت در ماه جاری میلادی هواپیمای خود را وارد چرخه سفرهای هوایی کند. علت این تاخیر، بررسی های دقیق‌تر از سیستم کنترل پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس اعلام شده است.

در بیانیه وب سایت بوئینگ در رابطه با هواپیمای ۷۳۷ مکس آمده است:

بروزرسانی در زمان تخمینی استفاده مجدد از این هواپیما، به کمک تجربه‌های پیشین ما در فرایند بازنگری اعلام شده است. هدف این بازنگری، حل مشکلات و پایین آوردن خطراتی خواهد بود که ممکن است در فرایند توسعه این هواپیما ایجاد شود. همچنین یکی از دلایلی که در طولانی شدن این فرایند دخیل است، بررسی موشکافانه مقامات نظارتی بوده که در تمامی مراحل بازنگری سیستم کنترل بوئینگ ۷۳۷ مکس دخیل هستند.

بوئینگ ۷۳۷ مکس

این سختگیری به دلیل دو سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در سال گذشته بوده که متاسفانه جان ۳۵۶ نفر را گرفت. پس از آن بود که کمپانی پرآوازه بوئینگ تحت فشار زیادی قرار گرفت تا سیستم‌های کنترل پرواز خود را دوباره بررسی کند. البته علاوه بر این مشکل، خطایی در سیستم برق‌رسانی کامپیوترهای این هواپیما نیز پیدا شده که بوئینگ در صدد برطرف کردن آن نیز هست.

علاوه بر این، سازمان هواپیمایی آمریکا نیز منتظر است تا پس از برطرف شدن این مشکلات، دوباره مجوز پرواز ۷۳۷ مکس را صادر کند.  همچنین، تمهیدات لازم در رابطه با تعلیم خلبانان مخصوص این هواپیما نیز تحت بررسی است. لازم به ذکر است که پس از اتفاقات ناگوار بوئینگ ۷۳۷ مکس، این کمپانی موقتا خط تولید آن را برای مدت نامعلومی به حالت تعلیق درآورد، ولی در اواخر سال گذشته میلادی به صورت کلی، تولید آن را به پس از برطرف کردن مشکلات ذکر شده موکول کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • noisymind
    noisymind | ۷ بهمن ۱۳۹۸

    کاری ندارم که از روسیه و هواپیماهاش بدم میاد. ولی انصافا اگه برای یک هواپیمای روسی این اتفاق میوفتاد و دو تا هواپیما سقوط میکرد و خط تولید موقتا تعطیل میشد و این همه هواپیما که به مشتری ها فروختن گراند میشدند ، باز هم رسانه ها همینطوری بیخیال بودند؟

مطالب پیشنهادی