ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

محمد بن سلمان
امنیت

نقش شاهزاده عربستانی در هک موبایل جف بزوس

افشای داده های محرمانه موبایل مدیرعامل آمازون که منجر به جدایی وی از همسرش شد احتمالا کار سعودی ها بوده است. نشریه گاردین در گزارشی جنجالی مدعی شده «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی با نفوذ ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۲

افشای داده های محرمانه موبایل مدیرعامل آمازون که منجر به جدایی وی از همسرش شد احتمالا کار سعودی ها بوده است.

نشریه گاردین در گزارشی جنجالی مدعی شده «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی با نفوذ به گوشی جف بزوس از طریق واتس اپ به محتوای خصوصی موبایل وی دست پیدا کرده. بر اساس این گزارش بن سلمان و بزوس در واتس اپ رابطه دوستانه ای با هم داشته اند اما در سال ۲۰۱۸ و پس از ارسال یک فایل ویدیویی مشکوک از سوی ولیعهد سعودی، حجم عظیمی از داده های موبایل مدیرعامل آمازون افشا شد.

سفارت عربستان در آمریکا با انتشار یک توییت این ادعا را که به بر پایه تحلیل جرم شناسی دیجیتال استوار است، از اساس تکذیب کرده:

گزارش های جدید رسانه ای مبنی بر دست داشتن پادشاهی در هک گوشی جف بزوس احمقانه است. ما برای روش شدن تمام حقایق خواستار بررسی قانونی این اتهامات خواهیم شد.

محمد بن سلمان

این اتهامات بسیار قابل توجه هستند چرا که در فاصله کمتر از یکسال دوباره داده های بزوس هک شده و به رسانه ها راه پیدا کرد. اینبار پای ارتباط نامشروع با زنی دیگر در میان بود که در نهایت به جدایی بزوس از همسرش مکنزی و پرداخت ۳۷ میلیارد دلار به وی منجر شد.

وی  آن زمان با انتشار پستی نشریه National Enquirer را به تلاش برای اخاذی از طریق تهدید به انتشار پیام ها و تصاویر خصوصی متهم کرد. با این حال بررسی های تیم امنیتی وی به سرپرستی «Gavin de Becker» حاکی از این بود که باز هم پای عربستانی ها در میان بوده است. de Becker حتی این احتمال را مطرح می کند که ابتدا سعودی ها به اطلاعات دست پیدا کرده و سپس آنرا در اختیار National Enquirer قرار داده اند.

دلیل خصومت بن سلمان با جف بزوس به پوشش گسترده ماجرای قتل خاشقچی توسط نشریه واشنگتن پست برمی گردد. این نشریه که زیر نظر یکی از هلدینگ های بزوس فعالیت می کند، قبل از مرگ خاشقچی ستونی را در اختیارش قرار داده بود که در آن به نقد از سیاست های حکومت سعودی می پرداخت. بن سلمان قصد داشت با دسترسی به داده های خصوصی بزوس وی و واشنگتن پست را تحت فشار قرار  دهد اما ظاهرا در این راه ناکام ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • min
    min | ۴ بهمن ۱۳۹۸

    بابا تو دیگه کی هستی???

مطالب پیشنهادی