ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

پاسخ مثبت اپل به درخواست FBI؛ رمزنگاری iCloud اجرا نمی‌شود

بر اساس گزارش‌هایی که منتشر شده، به نظر می‌رسد اپل برنامه‌های خود مبنی بر ارائه رمزنگاری دوسویه برای نسخه‌های پشتیبان ذخیره شده در iCloud را لغو کرده است. یکی از دلایلی که برای تغییر ناگهانی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۹:۴۵

بر اساس گزارش‌هایی که منتشر شده، به نظر می‌رسد اپل برنامه‌های خود مبنی بر ارائه رمزنگاری دوسویه برای نسخه‌های پشتیبان ذخیره شده در iCloud را لغو کرده است. یکی از دلایلی که برای تغییر ناگهانی مواضع اول عنوان شده، دخالت پلیس فدرال در روند پیاده‌سازی این کار بوده است.

بسیاری از مشاورین حوزه امنیت، دسترسی اپل به نسخه‌های پشتیبان از داده‌های کاربران را نقد کرده‌اند، اما این کمپانی می‌گوید داشتن دسترسی به حساب‌های iCloud برای بازیابی حساب کاربران، امری حیاتی است. چندی پیش تیم کوک عنوان کرده بود:

این داده‌ها رمزنگاری می‌شوند و یک کلید آن دست کاربر و کلید دیگر نیز نزد ماست. در صورت که کاربری نتواند به حساب کاربری و به دنبال آن به داده‌های خود دسترسی داشته باشد، از ما انتظار پشتیبانی دارد و تنها به کمک این کلید است که می‌توانیم به کاربر خود کمک کنیم.

اپل

البته اپل در سر داشت تا به کل دسترسی خود به پشتیبان‌های iCloud را از بین ببرد و با ارائه رمزنگاری دوسویه، داده‌های کاربران را بیش از پیش امن کند، اما پس از مشورت با پلیس فدرال از تصمیم خود منصرف شده است. یکی از کارمندان اسبق این کمپانی در این رابطه می‌گوید:

قانون به دلایلی که می‌توانید حدس بزنید، این ویژگی را از بین برد.

با توجه به صحبت‌های این کارمند، اپل به دلیل درگیری‌های پیشین خود با پلیس فدرال، علاقه نداشت دوباره سر دشمنی را باز کند و به همین دلیل، از تصمیم خود عقب‌نشینی کرد. پلیس فدرال آمریکا نیز با استناد به همین تصمیم، تنها در نیمه اول سال ۲۰۱۹، بیش از ۶ هزار درخواست مختلف برای دسترسی به داده‌های iCloud به اپل داده بود که ۹۰ درصد آن‌ها مورد پذیرش قرار گرفت.

اپل

یکی از سخنگویان FBI می‌گوید با وجود پیروزی این کمپانی در دادگاه سال ۲۰۱۶، این کمپانی نمی‌خواست بیش از گذشته با پلیس فدرال سر جنگ داشته باشد.  با این حال به نظر می‌رسد که پلیس فدرال توانسته در کمپانی پرآوازه کالیفرنیایی را تحت فشار بگذارد تا یکی از بهترین ویژگی‌های حساب‌های کاربران را فعال نکند، زیرا این طور که به نظر می‌رسد، دونالد ترامپ نیز پشت اپل را خالی کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی