ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سرنوشت باقیمانده سهمیه بنزین خودروها در کارت سوخت

با توجه به گفته های سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، برای خودروهای شخصی سواری، سهمیه سوخت به شرط عبور نکردن از ۳۶۰ لیتر در کارت ذخیره خواهد شد. فاطمه کاهی در این خصوص توضیح ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۳ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

با توجه به گفته های سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، برای خودروهای شخصی سواری، سهمیه سوخت به شرط عبور نکردن از ۳۶۰ لیتر در کارت ذخیره خواهد شد.

فاطمه کاهی در این خصوص توضیح داد:

«سهمیه ۶۰ لیتری ماهانه بنزین افراد به ماه بعد منتقل خواهد شد و شهروندان در این خصوص دغدغه و نگرانی نداشته باشند.»

وی در ادامه افزود: «البته باید توجه داشت که پس از شش ماه، مازاد ۳۶۰ لیتر از کارت سوخت شخصی افراد حذف می‌شود. این موضوع به این معنی است که پس از شش ماه و با ذخیره ۳۶۰ لیتر  بنزین در کارت بنزین افراد؛ مابقی سوخت ذخیره شده در کارت حذف خواهد شد. به عبارت دیگر اگر فردی در طول این شش ماه مثلا ۳۰ لیتر از سهمیه خود استفاده کند، در ماه هفتم سهمیه ۶۰ لیتر به او تعلق نخواهد گرفت، بلکه این عدد به ۳۰ لیتر می‌رسد.»

سهمیه سوخت

کاهی افزود: «ممکن است فردی تا پایان ماه هفتم از سهمیه سوخت موجود در کارت سوخت شخصی خود استفاده نکند که در این شرایط ذخیره کارت وی همان ۳۶۰ لیتر باقی می‌ماند و موجودی کارت او افزایش پیدا نمی‌کند.»

یکی از باورهای غلط  و صد البته رایج عمومی این است که عده ای تصور می کنند اگر سهمیه بنزین هر ماه خود را مصرف نکنند سهمیه آن ها سوخته و به ماه بعد انتقال پیدا نمی کند. همین موضوع سبب شده بود که هر ماه چند روز قبل و بعد از واریز سهمیه بنزین صف‌های طولانی برای سوخت‌گیری ایجاد شود.

امید می رود که با اطلاع رسانی گسترده و آگاهی بیشتر رانندگان دیگر شاهد صف‌های طولانی برای سوخت‌گیری به خصوص در روزهای قبل و بعد از واریز سهمیه بنزین نباشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • samir
    samir | ۵ بهمن ۱۳۹۸

    سلام من هنوز کارت سوخت نگرفتم الان یک ماه تقاظ دادم تکلیف من چی میشی

  • saeed_u
    saeed_u | ۳ بهمن ۱۳۹۸

    دولت دروغگو. در دور قبلی سهمیه بندی هم میگفتن نگران نباشید سهمیه محفوظ هست و لی دیدیم که دورغ میگفتن و بنزین ذخیره شده بعد از چند ماه حذف کردن

  • pejmanshz
    pejmanshz | ۳ بهمن ۱۳۹۸

    من که سمند گازسوزم . ماهی ۳۰ لیتر دارم. ۶ ماه میشه ۱۸۰ لیتر. ایا برای من سقف ۱۲ ماهه گذاشته اند که بشه ۳۶۰ لیتر؟ یا سر ۶ ماه دیگه اضاف نمیشه به کارتم؟

مطالب پیشنهادی