ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خودرو برقی Origin رونمایی شد؛ تاکسی خودران مخصوص سفرهای اشتراکی

کمپانی کروز (Cruise) که از زیرمجموعه های جنرال موتورز (GM) محسوب می شود، از خودرو برقی خودران خود به نام اوریجین (Origin) رونمایی کرد. این اتومبیل فاقد فرمان و پدال بوده و مخصوص سفرهای اشتراکی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

کمپانی کروز (Cruise) که از زیرمجموعه های جنرال موتورز (GM) محسوب می شود، از خودرو برقی خودران خود به نام اوریجین (Origin) رونمایی کرد. این اتومبیل فاقد فرمان و پدال بوده و مخصوص سفرهای اشتراکی ساخته شده است.

اوریجین در نگاه اول به ون شباهت دارد و مکانیزم باز و بسته شدن درب های آن شبیه قطار است. درون این اتومبیل مربع شکل، شش سرنشین در دو صندلی سه نفره مقابل یکدیگر می نشینند.

سازنده تاکنون در مورد ظرفیت باتری یا قیمت خودرو اطلاعاتی منتشر نکرده، ولی مدعی شده در هزینه های سالانه یک خانوار معمولی اهل سان فرانسیسکو که با خودروی شخصی یا اشتراکی سفر می کنند، 5 هزار دلار صرفه جویی خواهد کرد.

کمپانی کروز ادعا می کند طول عمر خودرو برقی اوریجین یک میلیون مایل (1609344 کیلومتر) بوده و سنسورهایش آنقدر دقیق هستند که توانایی مسیریابی و تشخیص عابر پیاده در آب و هوای نامساعد را دارند.

سازنده تاریخ عرضه دقیق اوریجین یا تعداد خودروهایی که قرار است تولید شوند را اعلام نکرده و مجوزهای لازم را نیز از رگولاتورهای فدرال و ایالتی آمریکا دریافت نکرده است؛ بنابراین این خودرو در آینده نزدیک به خیابان ها راه نخواهد یافت.

کمپانی کروز برنامه ای برای فروش اوریجین نداشته و هدف از ساخت این خودرو برقی را ایجاد ناوگان حمل و نقل عمومی خودران که مسافر را از طریق اپ جا به‌ جا می کند، اعلام کرده است.

فورد، ویمو (Waymo)، اوبر و تسلا از جمله شرکت هایی هستند که به دنبال تولید تاکسی خودران هستند؛ البته هنوز معلوم نیست کدام شرکت در این مسابقه پیروز شده و برای اولین بار موفق به تولید چنین خودرویی می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی