ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قفل گشایی آیفون
تکنولوژی

پلیس فدرال آمریکا بدون کمک اپل دو دستگاه آیفون 11 را قفل گشایی کرد

حتما خاطرتان هست که در سال ۲۰۱۶ اپل درخواست دادگاهی مبنی بر کمک به وزارت دادگستری آمریکا و قفل گشایی آیفون متعلق به یکی از تیراندازان سن برناردینو را نپذیرفت؟ در آن زمان FBI موفق ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

حتما خاطرتان هست که در سال ۲۰۱۶ اپل درخواست دادگاهی مبنی بر کمک به وزارت دادگستری آمریکا و قفل گشایی آیفون متعلق به یکی از تیراندازان سن برناردینو را نپذیرفت؟ در آن زمان FBI موفق شد که نهایتا بدون کمک اپل به اطلاعات درون آن آیفون دست پیدا کند. حالا چهار سال از آن اتفاق می گذرد و ظاهرا FBI بار دیگر به این موفقیت دست پیدا کرده است.

براساس گزارش بلومبرگ و فوربس این نهاد با موفقیت نسل فعلی آیفون در دو پرونده جدید را قفل گشایی کرده است.

در مورد اول FBI توانسته یک دستگاه آیفون 11 متعلق به Lev Parnas دستیار رودی جولیانی (وکیل ترامپ) را قفل گشایی کند که ظاهرا برای تحقیق در مورد رقیب ترامپ دولت اکراین را تحت فشار قرار داده بود.

پرونده دوم نیز به آیفون 11 پرو مکس متعلق به باریس علی کاچ مربوط می شود؛ فردی که ظاهرا با دروغ گفتن به ماموران پلیس فدرال سعی داشته برادر مجرم خود را از آمریکا فراری دهد.

اما حتی بعد از این موفقیت ها برای نفوذ به مکانیزم های امنیتی آیفون مقامات مجری قانون در آمریکا امیدوارند که با همراهی اپل به روش ساده تری برای دستیابی به اطلاعات آیفون های مجرمین دست پیدا کنند. هفته گذشته ویلیام بار دادستان کل آمریکا از اپل درخواست کرد که به بازرسان برای دستیابی به محتوای موجود در دو دستگاه آیفون متعلق به تیراندازی که در یک پایگاه نیروی دریایی به روی مردم آتش گشوده بود، کمک کند.

اپل اما بار دیگر بر مواضع خود پافشاری کرد و از ارائه اطلاعات به پلیس خودداری نمود. جالب است بدانید که پیش از ارائه درخواست به اپل این فرد به خاطر تیراندازی به مردم به تروریسم محکوم شده بود اما اپل باز هم تسلیم نشد و اعلام کرد که نمی خواهد با ایجاد درب پشتی در محصولاتش حریم خصوصی کاربران را نقض کند و چنین کاری همه کاربران را در خطر قرار می دهد.

اما FBI چطور آیفون ها قفل گشایی می کند؟

قفل گشایی آیفون

مقامات پلیس آمریکا در گذشته اعلام کرده اند که برای این منظور از محصولات شرکت هایی نظیر Grayshift استفاده می کنند که ۱۵ هزار دلار قیمت دارد. آنها حتی در گذشته دست به دامن شرکت دیگری به نام Cellebrite شدند و با پرداخت هزینه گزاف به این کمپانی قفل آیفون مورد نظرشان را شکستند.

در واقع علت اینکه FBI همچنان از اپل درخواست می کند که خودش دستیابی به اطلاعات درون آیفون ها را برایش ممکن کند نیز همین است؛ اینکه بدون کمک اپل باید هزاران دلار صرف این کار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • min
    min | ۵ بهمن ۱۳۹۸

    و ‌سامسونگ همچنان در آرزوی امنیت مشتریانش

  • ramin8D
    ramin8D | ۴ بهمن ۱۳۹۸

    و دو ماه طول کشیده این کار

مطالب پیشنهادی