ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سازمان بهداشت جهانی: شیوع ویروس کرونا هنوز به سطح اضطرار نرسیده است

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده شیوع کروناویروس در چین به حد اضطرار نرسیده و فعلا در زمره نگرانی های بین المللی قرار ندارد. این سازمان خبر داده که کمیته کارشناسان آن مجددا این هفته با ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده شیوع کروناویروس در چین به حد اضطرار نرسیده و فعلا در زمره نگرانی های بین المللی قرار ندارد. این سازمان خبر داده که کمیته کارشناسان آن مجددا این هفته با یکدیگر دیدار خواهند کرد تا به بحث و تبادل نظر در مورد شواهد به دست آمده در این باره بپردازند.

دکتر Tedros Adhanom Ghebreyesus دبیر کل سازمان بهداشت جهانی در این باره گفت:

در شرایطی پیچیده و رو به گسترش به سر می بریم. امروز گفتگوی خوبی در این باره داشتیم اما مشخص شد برای رسیدن به نتیجه به اطلاعات بیشتری نیاز داریم.

تصمیم گیری در این باره اهمیت بالایی برای من دارد و صرفا با بررسی تمامی شواهد و مدارک میتوانم این کار را انجام دهم.

بالغ بر ۵۴۰ نفر در استان Hubei چین به خاطر ابتلا به مشکلات تنفسی ناشی از کروناویروس تاکنون در بیمارستان بستری شده اند و طبق آخرین آمارها ۲۵ نفر نیز جان خود را از دست داده اند. تصور می شود که شمار بیشتری از افراد به شکل ملایمتری از این بیماری مبتلا شده باشند. طبق پیش بینی کارشناسان بیماری های عفونی انگلستان انتظار می رود که شمار مبتلایان به این بیماری به ۴۰۰۰ نفر برسد.

سازمان بهداشت جهانی

بعد از تشخیص موارد مختلف ابتلای کروناویروس در افرادی که به دیگر بخش های چین و سایر نواحی دنیا سفر کرده بودند، محرز گردید که این بیماری در حال گسترش در سطح بین المللی است و در نتیجه نشست اضطراری سازمان بهداشت جهانی برگزار شد. گفته می شود مواردی از ابتلا به این ویروس در تایلند، ژاپن، کره جنوبی و این اواخر آمریکا گزارش شده است.

کروناویروس جدید از همان خانواده ویروس های سارس و مرس است که به ترتیب در سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ بالغ بر هشتصد کشته بر جای گذاشت و در سال ۲۰۱۲ خاورمیانه را فرا گرفت.

خبرگزاری رسمی چین، شینهوا، گزارش داده که در چین از ساکنان ووهان (شهری که بیماری از آن آغاز شد) خواسته شده بدون دلایل خاص شهر را ترک نکنند. روزنامه پیپلز دیلی چین نیز گزارش داده که از ۱۰ صبح روز پنجشنبه هیچکس اجازه ترک این شهر را نداشته و ایستگاه های قطار، فرودگاه، اتوبوسها، متروها و شاتل ها به صورت موقت تعطیل شده اند.

این کمیته اعلام کرده کروناویروس عموما افراد سالخورده را مبتلا می کند و ۷۳ درصد از بیماران بالای ۴۰ سال دارند. تقریبا دو سوم این افراد معادل با ۶۴ درصد مرد و ۴۰ درصد افرادی که به خاطر ابتلا جان خود را از دست داده اند از قبل شرایطی نظیر بیماری های قلبی یا فشار خون بالا داشته اند که آنها را در برابر ویروس جدید آسیب پذیر کرده است. به گفته کارشناسان این کمیته آمار کشته های این ویروس از مرس (سندروم تنفسی خاورمیانه) که یک سوم مبتلایانش را به کام مرگ کشاند یا ویروس سارس که نرخ مرگ ۱۰ درصدی داشت به مراتب کمتر است.

پیشتر در خبرها خواندید که به باور دانشمندان کروناویروس جدید حاصل ترکیب شدن دو ویروس دیگر است که از خفاش ها و مارها به وجود آمده است؛ دو غذایی که در بازارهای غذای دریایی ووهان به وفور دیده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad amirseifi
    Mohammad amirseifi | ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

    بدبختا ویروس پخش میشه،و اگر هم قوی بشه هیچکس نمیتونه کاری کنه،پس بهتره هرچه سریعتر جلوشو گرفت

مطالب پیشنهادی