معرفی اسکیپ روم سامورایی

معرفی اسکیپ روم سامورایی

آخرین سامورایی

۴ بهمن ۱۳۹۸ ۱ ذخیره
بدون دیدگاه

اتاق فرار سامورایی یک تفاوت عمده با باقی اسکیپ روم هایی که تجربه کردید دارد. شما در نقش سامورایی وارد خانه امپراطور فقید می‌شوید و باید راز توطئه‌ای که علیه او شده را پیدا کنید. وقتی همه‌ی معماهای اتاق را حل کردید تازه مهم‌ترین قسمت بازی که شناسایی قاتل یعنی رونین باشد شروع می‌شود، چون قاتل امپراطور از همان ابتدا بین شما بوده!

با ورود به اتاق فرار سامورایی، پا به تونل زمان می‌گذارید و حدود ۵۰ سال به عقب برمی‌گردید. سال ۱۹۷۶ و کیوتوی ژاپن، خانه‌ی کوچک و محقر امپراطور ژاپن. شما در نقش یکی از سامورایی‌های مورد اعتماد امپراطور به خانه او می‌روید تا راز قتلش را کشف کنید. ولی نکته اینجاست که نه‌تنها قاتل امپراطور، بلکه یکی از همدستانش در کنار شما هستند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا لو نروند.

طبیعتا اولویت شما حل کردن معماها با مشارکت گروهی است و همه باید در حل معماهای اتاق تمام تلاش خود را به خرج دهند اما نقش هر فرد در اتاق سبب می‌شود تا بازی از همان ثانیه‌ی اولش رمز‌آلود و کارآگاهی پیش برود. نه فقط خود اتاق و امکاناتش، بلکه همه بازیکنان را باید پیوسته زیر نظر داشته باشید و از هر حرکت خود اطمینان حاصل کنید.

از بین تمام معماها، اتاق فرار سامورایی یک معمای بسیار پیچیده دارد که در میانه‌های بازی با آن برخورد خواهید کرد. احتمالا سخت‌ترین معمای بازی هم باشد ولی با قاعده‌ای پنهان می‌توان این معما را به سادگی حل کرد. گرچه حل کردن این معما به شیوه دوم به زمان تمام کردن بازی بسیار کمک کرد و احتمالا ۱۰ دقیقه‌ای ما را جلو انداخت ولی اصولا معماهایی که به چندین روش حل می‌شوند چندان تجربه خوبی را رقم نمی‌زنند.

اتاق فرار سامورایی
جدا از این معمای دشوار که ما به سادگی حل کردیم، یک معمای مهم دیگر هم توسط امپراطور در اتاق نشیمن طراحی شده که احتمالا بیشترین زمان ممکن را به آن اختصاص می‌دهید و حسابی کلافه می‌شوید. در مجموع نگاه گذرایی به معماها داشته باشیم باید بگویم که اتاق فرار سامورایی یک اسکیپ روم سخت محسوب می‌شود و برای کسانی که تجربه‌های اول خود را دارند گزینه مناسبی نیست. حتی حرفه‌ای‌ها هم در این اتاق به چالش کشیده می‌شوند.

در هر صورت، از معماها که گذر می‌کنید به بخش شناسایی قاتل یا مافیا می‌رسید. اصلا به خاطر همین قسمت مافیا است که توصیه می‌شود اتاق فرار سامورایی را حتما با ۵ نفر به بالا تجربه کنید. اگر تعدادتان کمتر باشد این بخش هم جذابیت کمتری دارد.

وقتی به مافیا برسید یعنی بازی به لحاظ حل معما تمام شده و کارتان با اتاق تمام است ولی هنوز معمای اصلی مانده که حلش کنید: پیدا کردن سامورایی خائن، رونین.

اتاق فرار سامورایی
رونین همان کسی است که امپراطور را به قتل رسانده و شما می‌دانید که او از ابتدای بازی در میان شماست. پیش از ورود به اتاق به شما اطلاعاتی داده می‌شود که با استفاده از آن‌ها شاید بتوانید رونین و همدستش را در طول بازی شناسایی کنید ولی هر چقدر بازیکن‌ها حرفه‌ای‌تر باشند، مرحله مافیا هم جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر دنبال می‌شود چون هیچکس بهانه دست بازیکن دیگری نداده و کار سامورایی‌های وفادار به امپراطور سخت‌تر می‌شود.

در این بازی برد و باخت برای کل تیم نیست. یا رونین و همدستش بازی را می‌برند یا سامورایی‌های وفادار. و این یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های اتاق فرار سامورایی است.

شاید معماهای اتاق فرار سامورایی جذابیت کمتری نسبت به دیگر اتاق‌ها داشته باشد و طراحی داخلیش کمی خالی به نظر برسد اما همین ویژگی متفاوت پذیرش نقش باعث می‌شود تا تجربه جذابی را در یک ساعت با دوستانتان داشته باشید و به جای تمرکز روی محیط، روی بازی هر بازیکن دقیق شوید. و باز هم برای بار چندم توصیه می‌کنیم که با چند بازیکن حرفه‌ای پا به این اتاق بگذارید تا بیشترین هیجان را تجربه کنید.

در ادامه می‌توانید اطلاعات کلی اتاق فرار سامورایی از میزان سختی و هزینه گرفته تا لوکیشن و آدرس دقیق آن را مشاهده کنید. برای رزرو اتاق می‌توانید به صفحه این بازی در سایت Escaperoom.ir مراجعه، روز و ساعت مورد نظرتان را مشخص کنید. همچنین با توجه به محبوبیت بالای اتاق‌ها، بهتر است از چند روز قبل این کار را انجام دهید.


معرفی اسکیپ روم سامورایی - ویجیاتو
کپی شد https://vgto.ir/2j8
نظرات
1 1 امتیاز
امتیاز مطلب
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 دیدگاه
دیدگاه درون خطی
نمایش تمام نظرات
0
نظرت رو حتما بهمون بگو!x