ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Nearby Sharing
نرم افزار و اپلیکیشن

نگاه نزدیک به رقیب اندرویدی گوگل برای ایردراپ اپل [تماشا کنید]

ایردراپ (AirDrop) روش محبوب کاربران آیفون برای انتقال سریع فایل است و حالا ویدیویی از قابلیت Nearby Sharing منتشر شده که رقیب اندرویدی ایردراپ به شمار می رود. در این ویدیو کاربر با استفاده از این ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

ایردراپ (AirDrop) روش محبوب کاربران آیفون برای انتقال سریع فایل است و حالا ویدیویی از قابلیت Nearby Sharing منتشر شده که رقیب اندرویدی ایردراپ به شمار می رود.

در این ویدیو کاربر با استفاده از این قابلیت که هنوز رونمایی نشده، تعدادی عکس و ویدیو را به سرعت بین دوگوشی پیکسل 2xl و 4xl به جابه جا می کند. ظاهرا Nearby Sharing به گوشی های گوگل محدود نیست و تست آن روی وان پلاس هم موفق بوده است.

علی رغم کارایی ایردراپ گوگل تا کنون در ارائه ویژگی مشابه آن ناکام بوده است. قابلیت مبتنی بر NFC این شرکت با استقبال مواجه نشد و از اندروید ۱۰ حذف شده است. از طرف دیگر هرچند اپ Files این شرکت کارایی مشابهی دارد اما مثل ایردراپ در سطح سیستم پیاده سازی نشده است.

پیش از این گزارش های بسیاری در مورد پروژه این شرکت برای ارائه رقیب اندرویدی ایردراپ به گوش می رسید اما این نخستین بار است که ویدیویی از تست آن منتشر می شود. در ویدیوی مذکور Nearby Sharing در منوی تنظیمات سریع اندروید قرار گرفته اما به نظر می رسد که هنوز نهایی نشده چرا که یکبار هم در ارسال فایل ناکام می ماند.

با این وجود پس از شروع ارسال فایل به لطف اتصال مبتنی بر Wi-Fi به سرعت ویدیوها و تصاویر منتقل می شوند. آنطور که xda می گوید، Nearby Sharing به گونه ای طراحی شده که بیشترین سرعت را در فاصله ۳۰ سانتی به ارمغان می آورد اما کاربردر صورت عدم تمایل برای دریافت فایل از سوی افراد ناشناس می تواند دستگاه خود را از دید گوشی های دیگر پنهان کند.

گوگل تنها شرکتی نیست که در پی توسعه رقیب اندرویدی ایردراپ است و سامسونگ هم استاندارد اشتراک فایل سریع خود به نام Quick Share را دارد و شیائومی، اوپو و ویوو هم در حال کار روی پروتکل خودشان هستند. مزیت توسعه این سیستم توسط گوگل این است که فارغ از برند موبایل ارسال سریع فایل بین همه گوشی های اندرویدی را فراهم می سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی