ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
تکنولوژی

مخالفت وزارت بازرگانی آمریکا با تصویب قانونی که تجارت با هواوی را دشوارتر می کند

طبق اعلام منابعی که اخیرا با وال استریت ژورنال صحبت کرده اند وزارت بازرگانی آمریکا قانونی که تجارت با هواوی را برای شرکت های آمریکایی دشوارتر می کرد حذف کرده است. این اتفاق ظاهرا بعد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

طبق اعلام منابعی که اخیرا با وال استریت ژورنال صحبت کرده اند وزارت بازرگانی آمریکا قانونی که تجارت با هواوی را برای شرکت های آمریکایی دشوارتر می کرد حذف کرده است. این اتفاق ظاهرا بعد از اعتراض پنتاگون و وزارت خزانه داری به قانون مذکور رخ داده است.

در حال حاضر شرکتهای آمریکایی می توانند چیپ یا دیگر اجناس الکترونیک خود را از دفاتر خارج از آمریکا و بدون دریافت مجوز صادرات به هواوی بفروشند که البته یک شرط در این باره وجود دارد: آن اجناس باید با کمتر از ۲۵ درصد مواد یا پتنت های متعلق به شرکت های غیر آمریکایی ساخته شده باشند.

با این حال وزارت بازرگانی آمریکا پیشنهاد وضع قانون جدیدی را به دفتر مدیریت و بودجه این کشور داده که این رقم را به ۱۰ درصد تقلیل می دهد. پنتاگون نیز ظاهرا به این مساله اعتراض کرده چراکه باور دارد چنین قانونی با محدود کردن مقدار فروش کمپانی های آمریکایی به هواوی به آنها ضرر وارد می کند و در نتیجه وزارت بازرگانی نیز این قانون را حذف کرد.

اوایل سال گذشته میلادی بود که ترامپ با صدور یک فرمان اجرایی هواوی را در فهرست سیاه خود قرار داد و این شرکت را از هرگونه همکاری با شرکت های آمریکایی بدون دریافت مجوز از دولت آمریکا منع کرد. این یعنی برای مثال گوگل دیگر نمی تواند مجوز استفاده از اندروید را روی گوشی های هواوی صادر کند. با این حال برخی شرکت ها همچنان همکاری محدودی با هواوی دارند و اگر قانونی که به آن اشاره کردیم به تصویب می رسید فروش قطعه به هواوی از شرایط فعلی هم دشوارتر می شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی