ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اعلام وضعیت اضطراری در هنگ کنگ به خاطر شیوع ویروس کرونا

تمامی مدارس ابتدایی و راهنمایی هنگ کنگ به خاطر شیوع ویروس کرونا تا 17 فوریه برابر با 28 بهمن تعطیل شدند. کری لم، رهبر هنگ کنگ همچنین وضعیت اضطراری را در این کشور اعلام کرد. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

تمامی مدارس ابتدایی و راهنمایی هنگ کنگ به خاطر شیوع ویروس کرونا تا 17 فوریه برابر با 28 بهمن تعطیل شدند. کری لم، رهبر هنگ کنگ همچنین وضعیت اضطراری را در این کشور اعلام کرد.

شی جین پینگ، رهبر چین هم در اقدامی مشابه، وضعیت بحرانی را در این کشور اعلام کرده است. طبق آخرین آمار، ویروس کرونا تاکنون بیش از 42 نفر را به کام مرگ کشانده و بیش از 1400 مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده است.

ویروس کرونا

تا این لحظه حدود 36 میلیون نفر به خاطر شیوع ویروس کرونا در چین در قرنطینه به سر می برند و مراکز مهم تاریخی و گردشگری چین از جمله بخش هایی از دیوار بزرگ چین در نزدیکی پکن و دیزنی لند در شانگهای تا مدت زمان نامعلوم بسته شده اند. اکران حداقل 7 فیلم مطرح هم در چین به تعویق افتاده تا از تجمع مردم در فضای سربسته جلوگیری شود. رفت و آمد مردم در مرکز این بیماری یعنی شهر ووهان با 11 میلیون جمعیت به شکل کاملاً کنترل شده و با استفاده از 6000 تاکسی ویژه دولتی ممکن است.

تاکنون ویروس کرونا در امریکا، ژاپن، سنگاپور، کره جنوبی، تایوان و تایلند شناسایی شده، در حالی که میلیون ها نفر به خاطر سال نو چینی به این مناطق سفر کرده اند. مقامات استرالیا و مالزی هم دیروز اولین موارد ابتلا به این بیماری را در کشور خود اعلام نموده اند.

اینکه ویروس کرونا از کجا آمده است، هنوز به طور دقیق مشخص نشده اما برخی تحقیقات، مارها را منشأ اصلی آن اعلام کرده اند. اگرچه بسیاری از کارشناسان خواهان اعلام وضع اضطراری در سطح جهان هستند، اما سازمان بهداشت جهانی هنوز شیوع ویروس کرونا را به عنوان بحران جهانی به رسمیت نشناخته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۶ بهمن ۱۳۹۸

    ادامه خط آخر!!!؟؟ ☹️

  • Unconventional_NyTro
    Unconventional_NyTro | ۶ بهمن ۱۳۹۸

    سلام

    اگر این ویروس رو وارد ایران کنند بدبخت میشیم
    مردم ایران اکثرا سواد این چیزارو ندارن واسه همین رعایت کردن این چیزا سرشون نمیشه هرموقع ویروسی وارد یکی از شهرای ایران شده همه بیماریُ گرفتن مثله آنفولانزای جدید بود که خیلی هارو کشت ولی خوب از شانس خوب ایرانی ها زمانی وارد ایران شد که راه درمانش پیدا شده بود خودم بهش مبتلا شدم و تقریبا رو به مرگ بودم اگر 1 روز دیگه توی وضعیت بیماری میموندم میمردم داشتم خون بالا می اوردم
    این بیماری که دیگه بدتر اصلا دارویی نداره و کاملا جدیده اگه بیاد ایران واویلا، وقتی اونا که در سطح بالایی از علم پزشکی هستند و همه ی داروهای ساخته شدرو دارن با این حال بیش از 42 کشته دادند دیگه ببینید وضعیت ایران چی میشه
    اگر بیاد ایران فکنم مثله بیماری طاعون مردم بمیرن

  • naser
    naser | ۶ بهمن ۱۳۹۸

    خدایا خودت به ایران رحم کن و تمام کشورهای جهان صاحب داره مسعول داره بجز این خرابشده

  • molavy
    molavy | ۶ بهمن ۱۳۹۸

    خدا رحم کنه، بندگان خدا

مطالب پیشنهادی