ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسکاتلند
علمی

تأمین کامل برق اسکاتلند از منابع تجدیدپذیر تا پایان سال

اسکاتلند در مسیر درستی برای از بین بردن ردپای آلاینده‌های خود قرار گرفته است. این کشور در نظر دارد تا پایان سال، تمامی انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر تامین کند. این کشور ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

اسکاتلند در مسیر درستی برای از بین بردن ردپای آلاینده‌های خود قرار گرفته است. این کشور در نظر دارد تا پایان سال، تمامی انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر تامین کند. این کشور پیش از این نیز اولین مزرعه توربین بادی را به آب انداخته بود.

اسکاتلند با استفاده از مزرعه بادی خود، توانسته انرژی مورد نیاز ۷۶ درصد از خانه‌های این کشور را تامین کند و با توجه به افزایش روزافزون بهره‌مندی از انرژی پاک، انتظار دارد این رقم تا پایان سال به ۱۰۰ درصد برسد. در همین راستا این کشور آخرین نیروگاه سوخت فسیلی خود را در سال ۲۰۱۶ تعطیل کرد تا تنها به انرژی پاک و تجدیدپذیر بسنده کند. البته اسکاتلند هنوز یک نیروگاه گاز سوز تحت بهره‌برداری و دو نیروگاه گازسوز در دست ساخت دارد.

اسکاتلند

این کشور طی سال گذشته اقدام به جایگزینی سوخت‌های فسیلی با انرژی پاک کرده و تنها در نیمه‌های سال گذشته، توربین‌های بادی این کشور، انرژی لازم برای کل خانه‌های این کشور و میلیون‌ها خانه در بخش‌های شمالی انگلستان را تامین کرده بود. بزرگترین توربین‌های بادی شناور این کشور نیز می‌تواند انرژی ۴۵۰ هزار خانه را تامین کند. این در حالی است که اسکاتلند در نظر دارد مزرع‌های بادی بزرگتری تا سال ۲۰۲۲ بسازد.

تمامی این تلاش‌ها، حاصل برنامه بریتانیا مبنی بر استفاده از انرژی‌های پاک تا سال ۲۰۵۰ است، در حالی که اسکاتلند در سر دارد از این زمان بندی جلو زده و تا سال ۲۰۴۵، انرژی‌های پاک را جایگزین تمام انرژی‌های بر پایه سوخت‌های فسیلی کند. یکی دیگر از اهداف این کشور، دستیابی به سطح آلایندگی صفر است.

اسکاتلند

این بدان معناست که اسکاتلند هیچ نوع گاز گلخانه‌‌ای تولید نخواهد کرد و صرفا به عدم تولید گاز کربن دی‌اکسید بسنده نمی‌کند. هدفی که بریتانیا نیز در پی دستیابی به آن است. به هر طریق، اسکاتلند در کنار کشورهای دیگر مانند دانمارک، روی به استفاده صد درصدی از انرژی‌های پاک آورده و خود را به عنوان مثالی در زمینه محیط زیست و تغییرات اقلیمی معرفی کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی