ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بحرین عرضه رمزارز ملی را آزمایش می کند

بانک مرکزی بحرین اولین بانکی خواهد بود که از ابزار جدیدی برای راه اندازی رمزارز ملی استفاده می کند. ابزار فوق توسط مجمع جهانی اقتصاد توسعه یافته و نشان می دهد آیا عرضه رمزارز ملی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

بانک مرکزی بحرین اولین بانکی خواهد بود که از ابزار جدیدی برای راه اندازی رمزارز ملی استفاده می کند. ابزار فوق توسط مجمع جهانی اقتصاد توسعه یافته و نشان می دهد آیا عرضه رمزارز ملی برای این کشور سودمند است یا خیر. دیگر کشورها هم به زودی از این ابزار استفاده خواهند کرد.

بحرین با استفاده از ابزار جدید مجمع جهانی اقتصاد، راه اندازی رمزارز ملی توسط بانک مرکزی (CBDC) را ارزیابی می کند. رمزارز بانک مرکزی نوعی ارز دیجیتال است که توسط بانک مرکزی کشورها صادر شده و از شبکه های بلاکچین عمومی برای انجام تراکنش بهره می برد.

مجمع جهانی اقتصاد (WEF) طی مشاوره با محققین، سیاستگذاران کلان، سازمان های بین المللی و متخصصین بیش از 40 نهاد معتبر، توانسته این جعبه ابزار ویژه به نام CBDC Policy-Maker Toolkit را طراحی نماید. این سازمان امیدوار است با ارائه اطلاعات کامل به کشورها کمک کند تا مزایا و معایب عرضه CBDC را بهتر درک نمایند.

در چارچوب این ابزار می توان هزینه، ریسک و مزایای انواع رمزارز ملی در بخش های خرد، کلان و بین المللی را ارزیابی کرد. هم کشورهای توسعه یافته و هم کشورهای در حال توسعه می توانند از این ابزار استفاده نمایند.

با عرضه رمزارز ملی بانک مرکزی چین، این موضوع به بحث اصلی مجمع جهانی اقتصاد در داووس بدل شده و کشورها به دنبال سبقت گرفتن از یکدیگر در این حوزه هستند. از طرفی بحرین هم یکی از کشورهای پیشگام خلیج فارس در صنعت بلاکچین به شمار می رود. سال گذشته این کشور دستورالعمل راهبردی و رگولاتوری بلاکچین را برای استارتاپ ها منتشر کرد و آنها را به فعالیت تشویق نمود. این کشور همچنین چند ماه قبل مرکز فینتک را با بیش از 30 استارتاپ خدمات مالی و بلاکچین تأسیس کرد. بدین ترتیب بعید نیست که بحرین به عنوان اولین کشور در منطقه، پروژه رمزارز ملی بانک مرکزی را به شکل کاربردی و نه روی کاغذ، به اجرا درآورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۷ بهمن ۱۳۹۸

    نه روی کاغذ ??? یه تیکه خیلی نرم آروم ??? تا به بعضیا برنخوره

مطالب پیشنهادی