ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بوئینگ 777X
تکنولوژی

تست موفقیت آمیز بوئینگ 777X؛ بزرگ ترین جت دوموتوره جهان به پرواز درآمد

بوئینگ 777X که نسل جدیدی از هواپیما‌های پهن پیکر را آغاز می‌کند، توانست اولین پرواز خود را با موفقیت پشت سر بگذارد. این هواپیما قرار است وجهه خدشه‌دار شده کمپانی پرآوازه بوئینگ را ترمیم کند. ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

بوئینگ 777X که نسل جدیدی از هواپیما‌های پهن پیکر را آغاز می‌کند، توانست اولین پرواز خود را با موفقیت پشت سر بگذارد. این هواپیما قرار است وجهه خدشه‌دار شده کمپانی پرآوازه بوئینگ را ترمیم کند. قدم بعدی این کمپانی پس از تست پرواز 777X، گرفتن مجوزهای لازم برای به پرواز درآوردن این هواپیما در خطوط هوایی است.

تست پرواز بوئینگ 777X برای این کمپانی اهمیت زیادی دارد، زیرا اخیرا به دلیل سقوط دو فروند هواپیمای 737 مکس و کشته شدن ۳۴۶ نفر، این کمپانی زیر ذره‌بین قرار گفته است. از همین رو قانون‌گذاران با سختگیری‌های بیشتری بر روند تست‌های این هواپیما نظارت خواهند کرد.

با این وجود چندی پس از پرواز چند ساعته آزمایشی این هواپیمای پهن پیکر دو موتوره، استن دیل (Stan Deal) مدیر جدید هواپیما‌های تجاری بوئینگ از کارمندان این کمپانی تقدیر به عمل آورد و خاطرنشان کرد که از آن‌ها حمایت کامل می‌کند. او می‌گوید که این کمپانی درصدد است تا اعتماد عمومی از دست رفته نسبت به بوئینگ را بازگرداند و بوئینگ 777X آغازگر این راه سخت خواهد بود.

بوئینگ 777X

البته بوئینگ قرار بود زودتر از این تاریخ، هواپیمای جدید دوموتوره خود را آزمایش کند، اما به دلیل دیر آماده شدن موتور جنرال الکتریک GE9X که بزرگترین موتور ساخته شده هواپیما تا امروز نیز هست، نتوانسته بود پرواز‌های بوئینگ 777X را شروع کند.

قطر این موتور چیزی در حدود ۳ متر بوده و قرار است در بدنه‌ی این هواپیما با طول بال‌های تقریبا ۷۲ متری قرار گیرد. اما طراحی جالب این هواپیما به این گونه است که خلبان می‌تواند با جمع کردن ۷ متر از بال‌ها، بوئینگ 777X را در بسیاری از آشیانه‌های مرسوم فرودگاه‌های بین‌المللی جای دهد.

بدنه این هواپیما نیز کمی بزر‌گتر از نسل قبلی آن یعنی 777 است که سال ۱۹۹۵ وارد چرخه پرواز شده بود و می‌تواند در دو کلاس مختلف، ۴۲۶ مسافر را در خود جای دهد. قیمت این هواپیمای پهن پیکر دو موتوره نیز ۴۲۲.۲ میلیون دلار برآورد می‌شود، ولی احتمالا شرکت‌های هواپیمایی با تخفیف‌های متعددی آن را تهیه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • golpesar73
    golpesar73 | ۶ بهمن ۱۳۹۸

    7 متر چطوري بال رو جمع ميكنه؟!? به داخل با به بغل؟!

    • کورش چایچی
      کورش چایچی | ۶ بهمن ۱۳۹۸

      انتهای بال‌ها سیستم مکانیزه داره که تا زاویه مشخصی خم میشه.

    • آریا
      آریا | ۹ بهمن ۱۳۹۸

      به عکس خوب نگاه کن .تو عکس دوم مشخصه

مطالب پیشنهادی