ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جدیدترین آمار ترابردپذیری: بیشترین خروجی از رایتل، بیشترین ورودی به همراه اول

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام عدد ۱۷۶ هزار و ۳۸۳ ترابرد از ابتدای سال جاری، از کاهش تعداد درخواست‌ ترابردپذیری و ترابردهای موفق ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۴۰

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام عدد ۱۷۶ هزار و ۳۸۳ ترابرد از ابتدای سال جاری، از کاهش تعداد درخواست‌ ترابردپذیری و ترابردهای موفق در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

طرح ترابردپذیری از سه سال پیش آغاز شده و در این طرح تمام مشترکین می‌توانند با حفظ شماره سیم‌کارت خود، اپراتور ارائه دهنده خدمات خود را تغییر دهند. «محمد امامی» مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری در گفت‌وگوی خود با ایسنا درباره‌ ترابردهای موفق از ابتدای اجرای طرح ترابردپذیری اپراتورهای همراه، گفته است:

«ترابردپذیری از تیرماه سال ۹۵ به‌صورت آزمایشی آغاز شد و از ابتدای اجرای رسمی پروژه ترابرد از یک شهریور ۱۳۹۵ تاکنون، یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۶۹۸ ترابرد موفق حقیقی و حقوقی انجام شده است.»

به گفته امامی تعداد درخواست‌های حقیقی دو میلیون و ۹۴ هزار و ۵۶۱، درخواست‌های حقوقی ۲۲ هزار و ۶۲۴ عدد بوده و ۹۷۹۰ نفر نیز انصراف داده‌اند. بر اساس گزارش رگولاتوری در مجموع تعداد کل درخواست‌های ترابردپذیری مشترکان حقیقی و حقوقی و انصرافی دو میلیون و ۱۲۶ هزار و ۹۷۵ عدد بوده است. همچنین تعداد ۶۱۹ هزار و ۶۳ درخواست هم به‌دلایل کدهای ریجکشن از جمله عدم احراز هویت و قبض و برابر نبودن خطوط اعتباری و دائمی و مواردی از این دست رد شده است.

آمار ترابرد

امامی درباره ورودی ترابردپذیری به هر یک از اپراتورها گفته که همراه اول بیشتر از سایر اپراتورها ورودی داشته است: «۶۱۷ هزار و ۳۹۸ ورودی از سایر اپراتورها به همراه اول، ۵۹۹ هزار و ۳۸۴ ورودی به ایرانسل و ۵۳ هزار و ۹۱۶ ورودی به رایتل صورت گرفته است.» او البته تاکید کرده این آمار ملاک رتبه‌بندی اپراتورها نیست، ممکن است یک اپراتور درخواست بیشتری داشته باشد اما به دلایل کدهای ریجکشن، ترابرد آن‌ها رد شده باشد.

براساس آمار رگولاتوری اپراتور رایتل ترابرد خروجی نه چندان موفقی و با تراز منفی روبرو دارد؛ موضوعی که بیانگر مهاجرت بالای شماره های تلفن همراه از این اپراتور به سایر اپراتورها بوده است. در مقایسه این آمارها با نمونه مشابه سال گذشته، باید گفت اپراتور اول با تراز مثبت ۶۵ هزار و ۳۴۸ واحدی نسب به شاخص ۳۰ هزار و ۶۷۰ در سال گذشته با رشد دو برابری نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

امامی با اشاره به ترابردهای موفق سالیانه صورت‌گرفته تاکید کرده که از ابتدای راه‌اندازی این طرح در سال ۹۵، ۹۳ هزار و ۶۹ مورد ترابرد، در سال ۹۶، ۵۰۱ هزار و ۵۵۱ ترابرد، در سال ۹۷، ۴۹۹ هزار و ۶۹۵ ترابرد و در سال ۹۸ تاکنون نیز ۱۷۶ هزار و ۳۸۳ ترابرد صورت گرفته است. بر اساس آماری که امامی ارائه می‌دهد و با توجه به آمار سال‌های گذشته، به نظر می‌رسد تعداد درخواست‌های ترابرد در سال جاری رو به کاهش است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • amironline
    amironline | ۷ بهمن ۱۳۹۸

    گزارش پر از عدد و رقم هست ولی یه نمودار یا اینفوگرافیک مربوط به اون نیست

مطالب پیشنهادی