ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیش نویس قانونی تازه در روسیه؛ لزوم پیروی نرم افزارهای موبایل از ارزش های کشور

با گذشت چندین ماه از آغاز ممنوعیت فروش گجت های فاقد نرم افزارهای بومی در روسیه، مقامات این کشور پیش نویس قانون جدیدی را تهیه کرده اند که مشخص می کند شرکت ها چه نرم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

با گذشت چندین ماه از آغاز ممنوعیت فروش گجت های فاقد نرم افزارهای بومی در روسیه، مقامات این کشور پیش نویس قانون جدیدی را تهیه کرده اند که مشخص می کند شرکت ها چه نرم افزارهایی را میتوانند روی محصولات خود نصب نمایند.

براساس گزارشی که رویترز در این باره منتشر کرده این دستورالعمل در رابطه با تلفن های همراه، کامپیوترها و تلویزیون های هوشمند نوشته شده و متولی آن سرویس ضد انحصار دولت فدرال روسیه است. طبق پیش نویس تهیه شده، در نرم افزارهای قابل نصب روی این گجت ها اولویت باید با «ارزش های اخلاقی و معنوی سنتی در روسیه» باشد و این نرم افزارها ضمن برخورداری از محبوبیت باید امنیت خوبی داشته باشند.

با این حال پیش نویس تهیه شده مشخص نکرده که نرم افزارها باید کدام ارزش های روسی را در خود داشته باشند.

همانطور که پیشتر در خبرها خواندید این کشور قانونی را به تصویب رسانده که به موجب آن فروش گجت های فاقد نرم افزارهای روسی ممنوع خواهد بود. موافقان این قانون مدعی شدند که هدف از آن ترویج تکنولوژی های روسی است و استفاده از گجت های مختلف را برای مردم راحت تر خواهد کرد. این قانون قرار است از جولای ۲۰۲۰ به مرحله اجرا در بیاید و به معنای ممنوعیت فروش گجت های حاوی نرم افزارهای غیر روسی نیست بلکه شرکتها را ملزم می کند که نمونه های روسی از آن نرم افزارها را هم روی محصولات خود نصب نمایند.

ارزش های روسیه

اولگ نیکولایف یکی از مولفان این قانون به خبرگزاری روسی Interfax گفت دستگاه هایی که مردم روسیه می خرند باید در وهله نخست اپ های غربی را به صورت پیشفرض داشته باشند که این یکی از مسائل اصلی است.

نیکولایف در ادامه گفت:

به طور طبیعی وقتی فردی این اپ ها را می بیند ممکن است تصور کند که هیچ جایگزین داخلی ندارند. و اگر در کنار اپ های پیش فرض بتوانیم  نمونه های روسی را هم به کاربران ارائه کنیم آنگاه می توانند حق انتخاب داشته باشند.

این قانون همانطور که انتظار می رفت با استقبال تولیدکنندگان و توزیع کنندگان روس روبرو نشد. انجمن شرکت های تجاری و تولیدکنندگان داخلی تجهیزات الکترونیک و کامپیوتر روسیه در این باره گفت که نصب نرم افزارهای روسی روی برخی دستگاه ها غیرممکن است. این انجمن همچنین خاطرنشان کرد که برخی شرکت های بین المللی از جمله اپل به خاطر این قانون ممکن است از بازار روسیه خارج شوند.

پیشتر گزارشاتی منتشر شده بود که براساس آن نمایندگان اپل نسبت به خروج از بازار روسیه به خاطر قانون نرم افزاری هشدار داده بودند. براساس این گزارش ها اپل روسیه را بازار قابل توجه یا استراتژیک برای خود نمی داند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی