ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویروس کرونا
نرم افزار و اپلیکیشن

وقتی مردم برای کسب اطلاع از ویروس کرونا دست به دامن بازی Plague می‌شوند

با شایع شدن ویروس‌های مرگ‌بار، مردم به دنبال یادگیری بیشتر در رابطه با آن ویروس‌ها می‌روند. ویروس کرونا نیز از این قاعده مستثنی نیست و پس از این که در طول هفته گذشته به کشور‌های ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

با شایع شدن ویروس‌های مرگ‌بار، مردم به دنبال یادگیری بیشتر در رابطه با آن ویروس‌ها می‌روند. ویروس کرونا نیز از این قاعده مستثنی نیست و پس از این که در طول هفته گذشته به کشور‌های خارج از چین هم سرایت کرده، طبیعی است که جوامع به دنبال شناخت بهتر این ویروس و در حالت کلی، ویروس کرونا بروند. یکی از این راه‌ها، بازی پلیگ است که نحوه پخش شدن ویروس‌های مختلف را شبیه سازی می‌کند.

بازی پلیگ (Plague) که در سال ۲۰۱۲ برای پلتفرم‌های iOS، اندروید، استیم و کنسول‌ها عرضه شد، توسط گروه سازنده Ndemic Creations توسعه داده شده است. در این بازی شما کنترل یک عامل بیماری‌زا را در اختیار دارید و باید با آلوده کردن تدریجی تمام ساکنین کره زمین، آن‌ها را از بین ببرید. البته در این راه انسان‌ها راه‌حل‌هایی برای مقابله یا ویروس یا عامل بیماری‌زای شما ارائه می‌کنند و شما باید با تغییر ژنتیک ویروس خود، آن را نسبت به درمان‌های احتمالی مقاوم کنید.

ویروس کرونا

نحوه پخش ویروس‌ها در این بازی، اپیدمی است. یعنی شما یک شخص را انتخاب می‌کنید و با آلوده کردن وی، سعی در سرایت ویروس خود به دیگران دارید. سازندگان این بازی می‌گویند:

هر زمان که ویروسی فراگیر در دنیا پخش می‌شود، بازی ما نیز بسیار بسیار بیشتر از حالت نرمال دانلود شده زیرا افراد زیادی هستند که می‌خواهند با سازوکار یک ویروس آشنا شوند.

جالب است بدانید روز چهارشنبه این بازی در صدر لیست بیشترین بازی دانلود شده در چین قرار گرفت که این نشان می‌دهد مردم به دنبال راهی برای کاهش نگرانی خود در رابطه با ویروس کرونا هستند. روز جمعه نیز Ndemic اعلام کرد که سرورهای آن‌ها توان پاسخگویی به این حجم از درخواست را ندارد.

ویروس کرونا

اما خود ویروس کرونا اولین بار در شهر ووهان چین تشخیص داده شد و تاکنون بیش از ۱۳۰۰ نفر را آلوده کرده و ۴۰ کشته برجای گذاشته است. ویروس کرونا به چین بسنده نکرد و گزارش‌هایی وجود دارد که تایید می‌کند این ویروس به آمریکا، اروپا و استرالیا نیز رخنه کرده است.

با این حال Ndemic می‌گوید:

پلیگ تنها یک بازی بوده و نمی تواند مرجع مناسبی برای کسب اطلاعات در رابطه با ویروس‌ها و به خصوص ویروس کرونا باشد. در نتیجه پیشنهاد می‌‌کنیم برای کسب اطلاعات در رابطه با این ویروس خطرناک، به مراکز بهداشتی مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی