ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید اپل: گجت بندانگشتی برای کنترل اجسام مجازی

اپل پتنت جدیدی را در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO) برای یک وسیله بندانگشتی ثبت کرده که به کاربر اجازه کنترل اجسام در محیط واقعیت افزوده یا مجازی را می ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

اپل پتنت جدیدی را در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO) برای یک وسیله بندانگشتی ثبت کرده که به کاربر اجازه کنترل اجسام در محیط واقعیت افزوده یا مجازی را می دهد.

وسیله مورد بحث با استفاده از سنسورهای فشار، اپتیکال و اولتراسونیک داده های انگشت کاربر را دریافت می کند. از این داده ها می توان برای کنترل اجسام مجازی در اپلیکیشن های واقعیت ترکیبی یا مجازی بهره جست. همچنین به کمک این وسیله می توان بازخوردهای لمسی را به انگشت کاربر منتقل کرد.

پتنت جدید اپل یک وسیله بندانگشتی برای کنترل اجسام در واقعیت افزوده را نشان می دهد

یکی از کاربردهای این وسیله کم و زیاد کردن ولوم اسپیکر هوم پاد از طریق چرخاندن انگشت در فضا خواهد بود. علاوه بر این کاربر می تواند با لمس محیط خارجی این وسیله با نوک انگشت خود، فرامین مختلف را اجرا کند. در توضیحات پتنت نوشته شده که ابعاد این وسیله در حد یک ناخن است.

معلوم نیست اپل چنین محصولی را به بازار عرضه می کند یا خیر؛ ولی نکته جالب توجه این است که همزمان با افزایش تلاش های کمپانی کوپرتینویی برای حضور هر چه بیشتر در حوزه واقعیت مجازی و افزوده ثبت شده است.

اپل اوایل مرداد ماه امسال پتنتی را برای یک هدست واقعیت ترکیبی ثبت کرد که واقعیت مجازی را با واقعیت افزوده ترکیب می کند. اپل تاکنون در واکنش به این خبر بیانیه ای منتشر نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی