ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مارک زاکربرگ
تکنولوژی

استقبال ترامپ از ریاست جمهوری مارک زاکربرگ

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مجمع جهانی اقتصاد که در داووس سوئیس برگزار شد، نظرات جالبی در رابطه با احتمال نامزد شدن مارک زاکربرگ در انتخابات پیشروی ریاست جمهوری آمریکا داده است. از نظر ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مجمع جهانی اقتصاد که در داووس سوئیس برگزار شد، نظرات جالبی در رابطه با احتمال نامزد شدن مارک زاکربرگ در انتخابات پیشروی ریاست جمهوری آمریکا داده است. از نظر ترامپ، زاکربرگ می‌تواند این کار را انجام دهد ولی شاید سابقه او کمی برایش دردسر ایجاد کند.

ترامپ در این نشست که به میزبانی کشور سوئیس برگزار شده بود، در رابطه با احتمال نامزد شدن زاکربرگ به مجری برنامه اسکواک باکس گفت:

من شنیدم که او می‌خواست نامزد ریاست جمهوری شود. آنقدر نباید ترسناک باشد، من این طور فکر نمی‌کنم، اما او یک هیولا پشت سر خود دارد.

منظور ترامپ از هیولای پشت سر مارک زاکربرگ، همان فیسبوک است، زیرا این غول شبکه‌های اجتماعی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و چند وقتی می‌شود که تحت بررسی‌های پلیس فدرال و ایالتی قرار دارد. با این حال این فرضیات از سال ۲۰۱۷ آغاز شد.

مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ در سر داشت تا برای ریاست جمهوری آمریکا نامزد شود و از همین رو او ناظر انتخاباتی حزب دموکرات آمریکا به نام جوئل بننسون (Joel Benenson) را برای پروژه‌های انسان دوستانه خود انتخاب کرد. بننسون پیش از این که به استخدام فیسبوک دربیاید، به عنوان مشاور باراک اوباما و هیلاری کلینتون فعالیت می‌کرد.

در کنار بننسون، مارک زاکربرگ به سراغ چارلز اومانی (Charles Ommanney) عکاس کمپین‌های انتخاباتی اوباما و جورج بوش رفت تا او را در تور دور آمریکا همراهی کند. با این حال هم‌موسس فیسبوک هیچ‌گاه زیر بار شایعات نرفت و هرگونه تلاشی برای نامزد ریاست جمهوری آمریکا را تکذیب کرد.

به هر طریق تنها چند ماه پیش از آغاز رسمی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، فیسبوک اعلام کرد که تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی را صحت‌سنجی نمی‌کند، حتی اگر این تبلیغات اطلاعات غلط در اختیار کاربران قرار دهد. این شبکه اجتماعی با ۲ میلیارد کاربر فعال عقیده دارد صحت‌سنجی تبلیغات سیاسی در سیاست‌های آزادی بیان تداخل ایجاد می‌کند. البته دیگر کمپانی‌های حوزه تکنولوژی مانند توییتر و اسپاتیفای، قوانین سفت و سخت‌تری در رابطه با اخبار کذب پیش گرفته‌اند.

مارک زاکربرگ

ترامپ به شبکه CNBC گفت:

من ترجیح می‌دهم که او هر کاری که می‌خواهد انجام دهد، زیرا او کار‌های بزرگی کرده و می‌خواهد کاری که می‌داند لازم است را انجام دهد.

در همین راستا گفته می‌شود که فیسبوک در نظر دارد تا اعتبار از دست رفته خود در رسوایی ۲۰۱۸ کمبریج آنالیتیکا را بار دیگر به دست بیاورد و نشان دهد مداخلات روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا دیگر رخ نخواهد داد. این کمپانی رفتار‌های نامعتبر هماهنگ را شناسایی می‌کند و به قعالیت‌های آن‌ها پایان می‌دهد، اما همچنان نگرانی‌هایی در این رابطه وجود دارد و باید دید که مارک زاکربرگ چگونه از پس آن‌ها برمی‌آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی