ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رکورد کوهنوردی با خودرو توسط مرسدس بنز یونیماگ شکسته شد

یونیماگ نوعی کامیون چند منظوره است که توسط شرکت دایملر و تحت برند مرسدس بنز تولید می شود. این خودرو به دلیل توانایی های حرکتی بسیار بالا در مسیرهای صعب العبور، مورد علاقه سازمان های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

یونیماگ نوعی کامیون چند منظوره است که توسط شرکت دایملر و تحت برند مرسدس بنز تولید می شود. این خودرو به دلیل توانایی های حرکتی بسیار بالا در مسیرهای صعب العبور، مورد علاقه سازمان های امداد و نجات، آفرودبازان، دوستداران طبیعت گردی، نیروهای نظامی و حتی محققان است.

مرسدس بنز یونیماگ

به تازگی یک گروه اکتشافی ده نفره در شیلی توانسته با استفاده از دو دستگاه یونیماگ رکوردی جدید ثبت کند. افراد این تیم توانسته اند حین انجام ماموریت نصب چهار فرستنده رادیویی در کمپ های احداث شده در دامنه کوه اوخوس دل سالادو، با یونیماگ های خود تا بیشترین ارتفاع ممکن بالا بروند. این کوه دومین کوه آتشفشانی مرتفع و بلندترین آتشفشان فعال جهان به شمار می رود.

مرسدس بنز یونیماگ

پس از نصب آخرین فرستنده در کمپی با ارتفاع 6,100 متری، اعضای تیم به رکورد بالاترین ارتفاعی که یک اتومبیل به آن دست یافته، حمله کردند. در این اقدام آنها موفق شدند با یکی از خودروهای یونیماگ تا ارتفاع 6,694 متری بالا بروند. آنطور که اعلام شده یونیماگ های حاضر در ماموریت، از نوع U5023 بوده و توسط بخش کامیون های مخصوص مرسدس بنز برای جابجایی اعضای تیم و لوازم آنها توسعه یافته اند.

مرسدس بنز یونیماگ

تایرهای آفرود اختصاصی، وینچ های متعدد، بدنه ارتقا یافته و تکنولوژی تغییر مرکز ثقل برای ایجاد تعادل بهتر در شرایط مختلف از جمله مشخصات یونیماگ های رکوردشکن هستند. در توسعه این دو نسخه ویژه از تجارب مهندسین یونیماگ در بخش ها و کارخانه های مختلف بهره گرفته شده است.

مرسدس بنز یونیماگ

به گفته ماتیاس یشکه (Matthias Jeschke) فرمانده ماموریت، هر دو خودرو توانستند به واسطه اتکا به آخرین تکنولوژی ها و دستاوردهای موجود، به خوبی مسیرهای سنگلاخی و شیب های بسیار زیاد را پشت سر گذاشته و تجهیزات لازم را تا ارتفاعی فوق العاده بالا حمل کنند. وی افزوده اینکه به طور همزمان دو خودرو موفق شده اند در کنار هم به چنین ارتفاعی صعود کنند، در طول تاریخ نظیر نداشته است.

گفتنی است که کاهش غلظت اکسیژن هوا در ارتفاع بالا می تواند یکی از مشکلات فنی انجام چنین سفری باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی